Thomson DSI 35 + Viasat

Av ren nyfikenhet undrar jag om det är fler som kör Thomson DSI 35, köpt med
ett Viasat-abonnemang, samt kombinerar detta med Canal Digital via CA-modul?

Canal Digitals kanaler slutar ju fungera efter x antal minuter (kommer upp
"Okänd operatör"). Hos Viasat finns det inte en enda person som vet
NÅGONTING om mjukvaran i en av Viasat stödd digitalbox.

På Thomson har man sagt att man håller på att utveckla en ny programvara i
typ ett år nu, och att man gör detta tillsammans med ViaSat (undrar vem man
har kontakt med där...).

Men...rimligen bör jag inte vara ensam om detta ohyggligt enerverande
problem? (Alla inspelningar går ju åt h-vete).

Jonas

Re: Thomson DSI 35 + Viasat
Viasat´s kundtjänst är helt kass!!! Dom kan inte svara på några frågor som
gäller teknik! Mjukvaran i Thomson burkarna är också under all kritik, det
går inte att radera oönskade kanaler t.ex. m.m. m.m. och ingen på
"Viaspratt" vet någonting! Eller?? Har precis gjort en kanalsökning och har
nu väntat i ca 25 minuter med samma meddelande i TV-rutan: "Sparar data..
Var god vänta" Nej Fy F´n för den mjukvaran!
/Janne

Re: Thomson DSI 35 + Viasat
Hej,
Jag har precis samma erfarenhet. Man måste dra ut nätsladden med jämna
mellanrum
för att få igång funktionen igen. Dessutom fungerar byte mellan
favoritlistor (med röd knapp)
sällan. Listan försvinner och man blir omkopplad till en annan lista.....
Jag har manuell motorstyrning och en lista för varje satellit. Som sagt
någon hjälp från
"supporten" får man inte. Funderar på att säga upp abonnemanget när de två
åren gått, men
då funkar väl inte ens de fria kanalerna. Jag misstänker att man måste ha
ett aktvt kort
för att mottagaren överhuvud taget skall fungera. Någon som vet?? Aldrig mer
knät på Viaspratt...

MVH Tage