Thomson DSI 35 + Viasat

Av ren nyfikenhet undrar jag om det är fler som kör Thomson DSI 35, köpt med ett Viasat-abonnemang, samt kombinerar detta med Canal Digital via CA-modul?

Canal Digitals kanaler slutar ju fungera efter x antal minuter (kommer upp "Okänd operatör"). Hos Viasat finns det inte en enda person som vet NÅGONTING om mjukvaran i en av Viasat stödd digitalbox.

På Thomson har man sagt att man håller på att utveckla en ny programvara i typ ett år nu, och att man gör detta tillsammans med ViaSat (undrar vem man har kontakt med där...).

Men...rimligen bör jag inte vara ensam om detta ohyggligt enerverande problem? (Alla inspelningar går ju åt h-vete).

Jonas

Reply to
Jonas

Viasat´s kundtjänst är helt kass!!! Dom kan inte svara på några frågor som gäller teknik! Mjukvaran i Thomson burkarna är också under all kritik, det går inte att radera oönskade kanaler t.ex. m.m. m.m. och ingen på "Viaspratt" vet någonting! Eller?? Har precis gjort en kanalsökning och har nu väntat i ca 25 minuter med samma meddelande i TV-rutan: "Sparar data.. Var god vänta" Nej Fy F´n för den mjukvaran! /Janne

"Jonas" skrev i meddelandet news:EOoud.10732$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Reply to
JT

Hej, Jag har precis samma erfarenhet. Man måste dra ut nätsladden med jämna mellanrum för att få igång funktionen igen. Dessutom fungerar byte mellan favoritlistor (med röd knapp) sällan. Listan försvinner och man blir omkopplad till en annan lista..... Jag har manuell motorstyrning och en lista för varje satellit. Som sagt någon hjälp från "supporten" får man inte. Funderar på att säga upp abonnemanget när de två åren gått, men då funkar väl inte ens de fria kanalerna. Jag misstänker att man måste ha ett aktvt kort för att mottagaren överhuvud taget skall fungera. Någon som vet?? Aldrig mer i knät på Viaspratt...

MVH Tage

"JT" skrev i meddelandet news:Axkvd.124296$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Reply to
Tage Lundkvist