Problem med paraboldekoder

Hej!

Jag vet att det finns specifika grupper för sat-problem, men ni verkar kunna
rätt mycket här också=)

Jag har en Thomson DSI 35 (har jag för mig den heter) från Viasat. Detta har
jag kompletterat med en CA-modul och kör CD på den.

Dock är det så att om parabolen står på någon av CD´s kanaler så går den ner
i typ vänteläge efter ett tag, några timmar, och visar en svart bild med
texten "Okänd operatör".

Trycker jag då på On/Off-knappen på fjärren får jag bild några sekunder och
därefter stängs dekodern av. Sätter jag sedan på den igen får jag bild i
några timmar igen.

Någon som känner igen problemet? Var i kontakt med Canal Digitals kundtjänst
och de skickade ett nytt kort. Dock utan verkan.

Tacksam för hjälp, då det är lite irriterande!

Jonas

Re: Problem med paraboldekoder

Känner inte till din mottagare men kan beskriva ett liknande problem med min
gamla skit-Nokia-mottagare.

Kompletterade med en Viaccess-modul för att titta på Viaspratt, efter ett
par timmar försvann textningen, efter ytterligare ett par timmar gick det
inte att byta kanal. Åtgärden var att dra ur strömsladden, vänta och starta
om och allt fungerade igen. Körde så ett tag med "omstarter" tills jag tog
ut Via-programkortet och såg att det började bli brännmärkt, kände på
undersidan av mottagaren och höll på att bränna mig rejält (CA-modulen
sitter i botten av boxen). Lyfte på locket och insåg att inget kunde
förbättra konstruktionen inuti utom en jättefläkt som det inte fanns plats
för plus att det inte blir speciellt tyst.
Lösningen som verkar räcka blev att sätta dit nya fötter under lådan som
lyfte upp den drygt tre cm för extra luftcirkulation under. Efter det så
blir inte programkortet grillat längre och det räcker att starta om en gång
i månaden numera.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

EU-medborgare med flagnande solbränna.

Site Timeline