thomson bild problem

jag har en 33 tums thomson tv (33MS21E  type:631/ICC17)..fick den lagad av
en kille på jobbet..bytte en transformator för den hade pulserade färger och
bilden skakade lite...fick hem den nu och den funkar fint..MEN bilden går
inte ända ner i underkant...fattas ca 2 cm..och allt är ihopdraget  i
slutet..så text och bild krymps ihop lite i slutet....finns det nån service
meny man kan gå in i och ändra eller skall man öppna bakstycket och leta
efter nån pott o justera? eller hur skall man göra? orkar inte släpa
tillbaka tv skrället till han igen..om det går att fixa på ett enkelt sätt!
e ju ett helt företag o flytta en sån tv ju!

Re: thomson bild problem

och
service
sätt!
eller är det nått som gått sönder på den?

Re: thomson bild problem

av
går

Har inga feltips att ge dej , men har du någon manual så titta efter
"Vertikal linearitet".
Skulle gissa på någon av lytarna i vertikalen.
/Morgan

Re: thomson bild problem

lagad
färger
leta
hittade så jag kunde komma in i sevice menyn och gå in i geometri och ändra
o kolla...men det hjälper inte kan ändra allt där..men det blir inte bättre
tycker jag får ändå inte ner bilden i underkant..så det blir att ta tillbaka
den till han som fixade den...pratade med honom idag o han sa att det skall
gå att justera på nån spole eller nått! och det är utanför mitt område *S*
så det blir att ta tillbaka den i nästa vecka

Site Timeline