=?iso-8859-1?Q?K=F6pa?= Thomson ?

Hej,

Har problem med min nuvarande TV och funderar på en 32" widescreen.
Jag har runt 6000 kronor att lägga och har följande krav:

* NTSC
* minst 1 RGB-ingång
* 2 scartkontakter

Jag har tittat en del på Thomson 32WR23EG som kan jag få för 6000 av
en lokal handlare. Har också tittat på Philips 32PW5407, men den lär
ha väldigt mörk RGB-bild så den verkar inte så intressant (spelar en
del Playstation2).

Vågar man köpa en Thomson TV ? Vad har märket för bakgrund och vad har
ni för erfarenheter ? Har någon erfarenhet av modellen 32WR23EG
(service eller användning) ? Man vill ju att apparaten ska hålla bra
många år framåt.

Är det fortfarande Philips och Sony som härskar, eller har de mindre
märkerna (är Thomson litet förresten) ryckt upp sig ?

/Johan

--

Johan Johansson

Re: Köpa Thomson ?

Thomson är inte litet.
Dom tillverkar chassie till flera andra kända fabrikat typ Saba , Nordmende
, Telefunken.
De senare åren har de verkligen gjort en "uppryckning" på tv-sidan.
Det enda som jag inte gillar är fjärren (multi) , som ju har en
skjutomkopplare!! för att ändra
den till video/dvd/tv/sat-fjärr.
Bilden däremot är mycket bra , och det kan ju vara nog så viktigt på en tv.
Scart-ingångarna är konfigurerbara , precis som man vill ha det.

Just den modellen som du anger känner jag inte till , utan jag pratar
"Thomson allmänt".
Tycker nog att 6000 låter lite klent för en bra 32:a.

Thomsons service håller hög klass , om nu något skulle hända.
http://www.tce.se är till deras hemsida.

Philips skulle i.a.f. inte jag köpt , och försöker någon pracka på dej en
Sharp så bara streta emot
så hårt du orkar.
/Morgan

Re: Köpa Thomson ?
kör en 32" Thomson själv samt Psx II på den oxo, funkar kanon, inga problem
alls, gav 8000 haft den i 3 år strax, Hade som du oxo lite tankar över
märket men säger efter egna erfarenheter, bara att köpa :-)), kör desutom
dator via svhs när man kollar divx etc.. funkar fint .-))

- Thomas -

Nordmende
tv.

Site Timeline