Garantier, direktimport och källarföretag

Avser kameror

En del web-butiker påstår att de har fabriksgarantier vid direktimport...
det går väl inte!?

Andra webshoppar säger att de har företagsgaranti. Så har de startat 2001
och har leveranstid 13 källardagar. Huhhh.....

Hur vet man egentligen vilka man kan lita på idag?

Visst kan man, kanske borde man betala lite mer... men då kan man väl i
sådana fall försäkra prylen själv, eller?

Morgan O.

Re: Garantier, direktimport och källarföretag

Varför skulle de inte kunna ha fabriksgaranti vid direktimport?
det är ju i dessa fall tillverkaren som ger garantin direkt. Det fungerar
ypperligt för de större tillverkarna, Nikon, Canon, Olympus med flera. (har
de kontor i Sverige är det inga problem)

Företagsgaranti i källaren är ju betydligt värre. Många fick surt erfara
detta när alla fjortisar med skruvmejslar blev PC-tillverkare. (en del
företag blev dock stora fina, många konkade)

Njae, Du kan knappast hitta något försäkringsbolag som vill försäkra Dina
grejor mot hårdvarufel.

Rabatten Du får ska ju vara värd risken Du tar. Annars kan man lika gärna
handla på fina gatan.

/Peter

Re: Garantier, direktimport och källarföretag

direktimport...
2001

Nja.,.. men det är ju tillverkarna som brukar vilja motverka den fria
konkurrensen i andra sammanhang och låser marknaderna med geografiska avtal.

Då kan de ju inte samtidigt medverka, eller?

(har

Fniss, jo jag har haft en så'n dator... det var föresten den som spred
glädje (110V) i hela huset.

Jo... jag tror det, fast det kanske bara är i butik, direkt vid köpet ännu.
Men jag undrar om jag inte s¨åg en sån site på nätet för ett tag sedan...
hmmmm.

Ja, men man kan nog bli lurad där också.

Morgan O.

Site Timeline