Salora 21MF50VT F

Jag har en Salora 21MF50VT F som slutat fungera. Det kommer ingen bild, men ljudet hörs. Tv:n slocknar helt efter en stund och den röda dioden på framsidan börjar blinka. Några förslag var jag skall börja felsöka???

Reply to
Lanzar

Lanzar wrote / skrev:

Det var länge sedan man pillade med TV, men då det handlade om "ingen bild" var det ju HS delen som oftast var boven. Kolla HS trissan, ofta en fet BU eller SA. Transistormät, kolla även ev. flybackdiod, samt löd om alla benen på HS-trafon. Pilla på allt och blås gärna på med kylspray lite här och där ;-)

Reply to
Benny

"Lanzar" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@posting.google.com... | Jag har en Salora 21MF50VT F som slutat fungera. Det kommer ingen | bild, men ljudet hörs. Tv:n slocknar helt efter en stund och den röda | dioden på framsidan börjar blinka. Några förslag var jag skall börja | felsöka???

Hej. Några resistorer och saken är biff. Felet finns beskrivet på

Chassit är Mono F.

/Morgan

Reply to
Morgan

Jag bytte resistorerna och tv:n kom på. Men efter någon dag var det samma fel igen. Märkte sedan att tv:n ibland fungerar, men och ibland fungerar den inte och dioden blinkar 4ggr.

Reply to
Lanzar

"> Jag bytte resistorerna och tv:n kom på. Men efter någon dag var det

Kanske du har flera fel , eller har resistorerna ökat i värde igen? Använde du 0,5W , 1%:iga ?

Kolla/byt även kondensator C547 330pF.

Jag har åtgärdat åtskilliga MonoF. Då har det alltid räckt med att byta resistorerna. Det är det enda fel jag har haft på dom.

/Morgan

Reply to
Morgan