Ingen bild på Compaq V90

Hej.

Tänkte i all enkelhet fråga om det är någon som har reparationstips på en
Compaq V90 skärm. (19")

Monitorn verkar starta ok. Grön lysdiod i fronten lyser. Ett antal klick
hörs då monitorn starta vilket jag antar att spänningen slås på till olika
ställen. Ett lätt högfrekvent ljud hörs från högspänningstrafon vilket borde
tyda på att denna startat. Apparaturen vid bildröret alstar värme vilket
tyder på någon typ av funktionalitet iallfall. Dessvärre är blir det aldrig
någon bild.

Är det någon som upplevt samma problem?
Några tips på vart jag skall börja felsöka?

Tacksam för all hjälp.

// Lars

Site Timeline