s-video problem

Hej !

Har en bärbar Dell med s-video och en TV med S-video.
När jag kopplar in den bärbara och hoppar bilden och är S/Vpå tv:en.

Förslag ?

//Janne

Re: s-video problem

Glömde och berätta att jag kör med en kable med två RCA kontakter.
Men har sett att det finns även en mini-din på min pc adapter till pc:en.

Behöver jag en ny kabel med två RCA + mini-din ?

//Janne

Re: s-video problem

Drivrutinen för ditt grafikkort är förmodligen satt
i 60 Hz och NTCS - titta i din grafikkortsinställningar
så att du får till PAL(-C?) och 50 Hz innan du börja
mickla med olika kablar...

/TE

Re: s-video problem

Tack !!!

50 Hz fanns inte.... men den stod i NTCS.

//Janne

Re: s-video problem

NTSC
//IP