Köpes! sn754410NE

Hej finns det någon här i detta forum
som har en IC sn754410NE på hyllan?

Jag behöver en omgående till min Jaguar.

Pepe

Re: Köpes! sn754410NE

Har ingen men tipsar om "originalet" SGS L293D, skillnaden är att din
TI-krets klarar högre ström. När du lyckas få tag i en så tänk efter om du
får plats med en kylfläns ovanpå, alternativt (ej testat själv) man ska
kunna löda på en till "på ryggen" för att fördela strömförbrukningen.

Hade du inte skrivit Jaguar hade jag tippat på klassiskt robotbygge från
90-talet.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

EU-medborgare med flagnande solbränna.

Re: Köpes! sn754410NE
Hej Crister,
Jag har redan bränt upp det alternativet du tipsar om!
Den klarar bara 600mA Däremot SN754410 klarar 1 A.

Jag skall försöka få ordning på mina backspeglar på
bilen, så det är bara att ersätta rakt av. Kylfläns finns
monterad på originalet så den skall ju lödas dit igen.

Jag hittade kretsen hos www.bejoken.se
men dom säljer bara i 25pack av nämda krets,
det tycker jag är lite i mesta laget att köpa på
sig för att ersätta en! Kanske för resten av livet.

Pepe

Site Timeline