Philips GR2.1 vertikalproblem?

Jag har följande symptom på en Philips GR2.1:

När TV'n slås på är bilden ca 30% för stor i höjdled. Vartefter tiden går
minskar sedan höjden succesivt till normal efter 7-10 minuter. Därefter
förblir bilden bra. Bredden på bilden är normal under hela förloppet.

Jag har inte börjat felsöka ännu, så det finns inga mätningar gjorda. Tänkte
först chansa i gruppen för att se om någon stött på detta förut. Har tittat
på Leifs sida men kan inte hitta något liknande där.

Felet känns lite bakvänt tycker jag. Vore enklare att förklara om den gick
från normal till onormal vid uppvärmning och inte tvärtom.

LÖK

Re: Philips GR2.1 vertikalproblem?
Har för mig att det kan vara C2367, C2456 samt TDA2579

Claudio C

går
gick

Site Timeline