saba nicam igen

nu ligger schemorna på följande adresser:

http://w1.231.telia.com/~u23104463/saba_rgb_1.GIF

http://w1.231.telia.com/~u23104463/saba_rgb_2.GIF

hoppas nån kan hjälpa mej.

tack på förhand. .

Magnus

Re: saba nicam igen

dom ska til en scart. den är väl termineringsmotståndet på 75 Ohm ?

behöver jag nån förstärkare ?

Re: saba nicam igen
Kolla mitt inlägg från 13.31. Det är lite pyssel men kan väl vara värt ett
försök. Annars är väl mekanik och lådbygge det stora jobbet eller? Själv
använder jag en videobandspelare som tuner i min "hemmabio". Det är ju lite
enklare onekligen och lådan har ju rimlig storlek. Man kan ju ta en
bandspelare med utnött mekanik om man vill. Jag har dock nöjt mig med
composit video till projektorn.

LÖK

http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html
http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html

Re: saba nicam igen
ja ide´n med videon har oxå slagit mej.

jag har en gammal video med problemet är att bildendelen av
tunern är kass.

det är väl ingen på listan som har en fungerande tunerdel
till en Panasonic NV-F65 liggande ??

Re: saba nicam igen
Jo, som specen som Ken hänvisar till säger så är det 0,7V och 75 ohm. För
att få det reflexionsfritt på kabeln så bör du se till att driva kabeln via
75 ohm.

Om jag inte minns fel så måste du förutom RGB skicka synk via
SYNC-ledningen. I praktiken skickar du helt enkelt composit video. Sedan
måste du aktivera RGB status för att mottagaränden ska veta att du sänder på
RGB.

Jag ser inte riktigt var i schemat du har gått på, men gissar att TA8559 är
den undre kretsen på bild två. Isåfall har du för hög spänning t-t (4V) och
bör dimensionera en enkel spänningsdelare så att du får 0,7V och en
resulterande drivimpedans på 75ohm. Kolla också upp att TA8559 inte har för
hög inre impedans.
Sedan hämtar du compositen någonstans. Har du tur finns den redan som utgång
på en SCART i SABAN; har du mindre tur får du leta upp den någon annanstans.

LÖK

Det är lite
därifrån.
är