MCU programmering

Hejsan,

Är i färd med att progammera denna microcontroller (AT89S52).
Har en fil som jag ska uppgradera den med,men den
ger mig bara ett felmeddelande: "program error at 0000".

AT89S52 finns ej med som val i listan till min programmerare,men dock
AT89C52,AT89S53,AT89S8252 m fl.

Har kommit fram till att dessa inte är "kompatibla" med AT89S52,
därav felmeddelandet...

Min programmerare är en HiLo All-07A,finns det möjlighet att hitta
driver till AT89S52 nånstans?
Hi-Lo lämnar inte längre support till dessa "gamla" programmerare.

Alternativt,nån som vet en billig programmerare som hanterar denna IC?

Mvh Max

Re: MCU programmering
Hej!
Jag använder ett program från http://www.aec-electronics.co.nz och i
pdf:en finns schema över en enkel programmeringskabel. Den går att
programmera på plats också om man förberett för det. Den behöver 5 V
matning och kristall utöver kabeln till PC:ns parallellport. Själva
programmet heter aec_isp.exe. Kräver registrering för nedladdning.
Steve

Re: MCU programmering

Hej Steve,

Tackar för detta suveräna program,