TDA3301 (Luxor 7064 (Salora L2-chassie))

Hej!

Undrar om det finns någon här på n.g. som har datablad liggandes på:
TDA3300 & TDA3301  el. känner till om de två typerna är pinkompatibla?
(alt. känner till adress där det finns fakta att inhämta om kretsarna)

Har en gammal Luxor 7064 (Salora L2-chassie) som inte har någon utstyrning
på röd färg, mäter man på chippet så finns det ca: 5V på grön & blå utgång
- den röda ligger på ca: 11V  (kretsen verkar vara def.)

Det sitter en TDA3301 i kortet - jag har en TDA3300 liggandes och undrar
därav om de två typerna är kompatibla? (TDA3301 är mkt. dyr som del &
det känns väl mindre lönt att lägga för mkt. pengar på denna g:a TV..)

(tilläggas kan väl att det inte sitter någon text-tv modul i denna modell)

Någon som vet?

Tackar på förhand för ev. svar!

Mvh

/O.T.

Re: TDA3301 (Luxor 7064 (Salora L2-chassie))
Hej!
De är troligen ej kompatibla. Jag har kollat i min ECA-katalog. Det
skulle ha stått där i såna fall. Besök gärna min sida:
www.geocities.com/crtse jag har skrivit lite om TV reparation där. mvh
/ Janne

Site Timeline