Förlänga tv/radiouttag

Jag hade tänkt att dra en förlängningssladd från vardagsrummet till
sovrummet. Detta hade jag tänkt göra genom att skruva på en T-koppling på en
antennkabel. Tittade lite i det befintliga uttaget och det verkar bara vara
en kabel som kommer in. Om jag även vill förlänga radiokabeln, måste jag då
dra en separat kabel för detta ändamål?

//Christian

Re: Förlänga tv/radiouttag

Bor du i villa eller lägenhet?
Har du egen antenn eller kabel-tv?

I villa med egen antenn:
öppna antenuttaget och skruva dit en antennkabel på utgången
(ta bort slutmotståndet innan kabel monteras), skaffa ett
nytt uttag till det andra rummet och montera uttaget (kabeln
in i ingången och slutmotståndet på utgången). nu har du fått
med dig radio och tv.

http://www.kjell.com/kjellfakta/tvuttag /
http://195.67.69.169/kocny/tom2.asp?1920

Re: Förlänga tv/radiouttag
Klippetiklipp!
Ack, jag bor i lägenhet (typ comhem eller nåt...har inte flyttat in ännu).
Antar att detta komplicerar det hela. Jag läste sidan hos kjell men vet inte
om jag fattade det hela rätt;

* Om man inte vill ha med internetsignalen (det vill jag inte) så går det
bra att haka på en t-koppling?

* Det här uttaget kan jag ha i andra ändan av sladden
http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?30456 ?

* Jag behöver inte göra något speciellt för att även kunna koppla in radion
i ovan nämnda uttag?

Inte så insatt i detta...

//Christian

Re: Förlänga tv/radiouttag