Koppla ihop antenner

Jag har en antenn som är riktad mot TV4 sändaren, men det går att få
in Dansk TV2 också. Bilden är dock inte bra på Dansk TV2. Vrider jag
antennen så att Dansk TV2 blir bra så är det TV4 som är dålig.

Hur kan jag koppla ihop två antenner på samma frekvensband riktade åt
var sitt håll utan att få "spökbilder" på båda kanalerna? Är det
filter vid antennerna på var sin frekvens som gäller?

--

/Josef S.

Re: Koppla ihop antenner

Vännerna på Kjell&Co har några olika "Skåneanpassade" filter.
Filter är nog enda realistiska möjligheten...

/ mw

Re: Koppla ihop antenner

Mest av nyfikenhet, var bor du? Vilka sändare är det? Får du inte in Dansk
TV1 (DR)?

Ja. Som mw skrev så har Kjell & Co en del sådana annars vet den lokale
tv-handlaren/installatören vad som gäller.

Fredrik Östman

Re: Koppla ihop antenner

Jag bor i Helsingborg. Vilka sändare det är mera exakt har jag inte
efterforskat närmare. Och visst, DR1 är inga problem, men den sänder
på ett annat frekvensband, och därmed annan antenn.

Jag har redan tittat, men ej hittat något "skånespecifikt". Jag kommer
dock att kolla igen lite noggrannare.

--

/Josef S.

Re: Koppla ihop antenner

Direktlänk:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog10%0025&path20%000,50000,70000
eller (om din läsare bryter raden):
http://shorl.com/hununotradrygri

/ mw

Re: Koppla ihop antenner
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog10%0025&path20%000,50000,70000
mer exakt artikelnr 30-316

Re: Koppla ihop antenner
On Thu, 02 Sep 2004 09:05:23 +0200, demmpa

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog10%0025&path20%000,50000,70000

Där var det ju! Tack för hjälpen, Demmpa och mw.

--

/Josef S.