Hur koppla ihop tv/video/satellit/dvd?

Finns det något sätt som är bättre än alla andra.......att koppla ihop
tv/video/satellitmottagaren och dvd-spelaren? Man vill ju helst slippa det
här knappandet med "AV1, AV2 osv. Funkar det t.ex. bättre med "enkelriktade"
scartkablar från dvd till tv? Är det någon som har ett bra tips så vore det
intressant att höra. Jag tror att det är fler än jag som har problem med
detta.....?
Mvh Janne

Re: Hur koppla ihop tv/video/satellit/dvd?

Ta en PC, sätt i dom kort som behövs.
Styr pc'n med lämlig fjärrkontroll.. eller pda.

Re: Hur koppla ihop tv/video/satellit/dvd?
Det finns automatiska scart-växlarboxar.
t.ex. art.nr 37-073 hos kjell & co.
Den ska styras av den signal som gör att tv:n hamnar
på videokanalen när man t.ex. startar avspelningen av videoband.

Re: Hur koppla ihop tv/video/satellit/dvd?
Andra idéer? med befintliga scart-kablar........?

Re: Hur koppla ihop tv/video/satellit/dvd?

Jag har kopplat dvd och datorns tvut genom videons kompositingångar.
Nackdelen är förstås att det inte går att få RGB alt SVIDEO

Site Timeline