Lanc kommunikation med StampII?

Finn det nån som har försökt att kommunicera över Sonys LANC protokoll
med en stamp? Jag behöver kunna komma åt play rec osv på en DV-bandare
som har trådöverföring via LANC. Jag får inte till detta riktigt, tror
att det är min timing som är svår att få till. Finns det någon som har
prövat detta och kan dela med sig?
Kommunikation sker genom att bandaren skickar startpuls var 1.24e ms,
inom detta fönster skickar jag första byten av mitt kommando, nästa
fönster skickar jag byte 2. Resterande fönster är data från bandaren
till fjärrkontrollen (som skall ignoreras av mig)
Problemet är att det är svårt att trigga på startpulsen från bandaren,
då det hela tiden är annan trafik på linan, hur sållar jag ut
datatrafiken från startpulserna?

/kes

Site Timeline