IP Klasser

Hej!

Har googlat och letat men inte hittat någon vettig lathund angående IP
klasser på el materiel. Finns det någon som kan visa mig i rätt riktning
eller kanske till och med har en som han/hon kan maila mig eller anslå här i
gruppen.
Vad jag söker är typ detta:

IPXX godkänd inomhus i torra utrymmen
IPXX godkänd inomhus i våtutrymmen
IPXX godkänd utomhus
osv.

Mvh
Rick

Re: IP Klasser

Att googla efter "IEC 529" ger många träffar, men om du vill ha
informationen direkt så kan du ladda hem
    < http://www.elfa.se/se/fakta.pdf (2,5MB)
och leta upp sidan 21 och 22, "Kapslingsklasser för elektrisk
materiel. IP-normer." eller titta på motsvarande sidor i
pappersvarianten av Elfakatalogen.

--
Göran Larsson     http://www.mitt-eget.se /

Re: IP Klasser
Här har du en lathund, din Lathund!
<http://www.sp.se/Electronics/services/ip/IP-class.htm
Sök annars med AltaVista.se på Kapslingsklasser.
Om du behöver mer...

Pepe

Site Timeline