Komma igång med PLD

Jag är helt novis inom detta område men jag har ett antal (ca 20st)
logik-kretsar som jag skulle vilja lägga in i en och samma PLD, detta för
att spara lite plats på ett kretskort.

Vilka olika tillverkare finns det av dessa kretsar och vilka har bra
utvecklings miljöer, biliga kretsar etc.?
Någon som har goda / dåliga erfarenheter av någon tillverkare?

Jag skulle vilja få tag på någon "motsvarighet" till Atmels AVR kretsar där
det finns biliga programmerare, fria utvecklings miljöer och lagom prisklass
på kretsarna.

Även länkar till sidor på internet där jag kan läsa om detta uppskattas.

Mvh
Erik

Re: Komma igång med PLD

Thomas Nord detektor har detekterat att aliasmissbrukaren Thomas Nord använde
aliaset

Just nu har Thomas Nord 936 olika alias,
nedan följer de 20 senaste.

Varje gång Thomas Nord använder ett nytt alias postas den kompletta aliaslistan
till grupperna alt.nuke.thomas-nord, se.prat.diverse och sci.cryonics
Mer information om aliasmissbrukaren Thomas Nord finns i Thomas Nord FAQ på
http://groups.google.com/groups?selm=nrrfdug15hk9f2qr50ilp0rgo73kg5fkua%404ax.com

Re: Komma igång med PLD
Vad är det här för idioti?
Kan ingen ta bort den där slumpgeneratorn som tror sig hitta Thomas Nord
överallt?

/Erik

använde aliaset
aliaslistan