Kilowatt mätare vart ?

Hej.

Jag behöver veta priser på enklare kilowatt mätare. Jag tror Claes
Ohlsson har och elfa.

Jag undrar vad kostar dem och någon som har en LÄNK kanske så man kan
titta på det.

Ska nyttjas till att mäta hur mycket ström en dator drar per månad då
den kommer vara på 24/7 (detta eftersom jag ska betala kostnaden för
strömmen)

Re: Kilowatt mätare vart ?

Många el-leverantörer kan låna ut en gratis åt dig. (Simpel variant som du
pluggar in mellan väggkontakten och den maskin du vill kolla förbrukningen
på, dator, kylskåp etc.)

Re: Kilowatt mätare vart ?
Du kan väl börja med att titta där då, eller?

--
ulf johansson

Re: Kilowatt mätare vart ?
200:- moms jättebra
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/6034.htm

Re: Kilowatt =?iso-8859-1?q?m=E4tare?= vart ?

Jo, det är en jäkla skillnad faktiskt. Min drar ström på 3.3V så man
kan höra hur fläkten åker upp en tonart eller två när kraggen reglerar
efter. (Fläktens spänning följer med upp när kraggen kompenserar för
det enorma strömuttaget på core-spänningen när CPUn jobbar).

--
Ichimusai - Tolerated by two cats.      ICQ: 1645566  Yahoo: Ichimusai
IRC: Ichimusai#AmigaSWE@IRCnet          URI: http://www.ichimusai.org /

Re: Kilowatt =?iso-8859-1?q?m=E4tare?= vart ?

Eh, märkeffekt är inte nödvändigtvis lika med vad den egentligen drar.

--
Ichimusai - Tolerated by two cats.      ICQ: 1645566  Yahoo: Ichimusai
IRC: Ichimusai#AmigaSWE@IRCnet          URI: http://www.ichimusai.org /
Re: Kilowatt =?iso-8859-1?Q?m=E4tare?= vart ?

Felet kan bli ganska stort. Den här maskinen har 240 W nätagg men drar
bara 85 W uppmätt, eftersom den är rätt tom.

--
Charlie.

Site Timeline