Codec problem

HEj

Jag har en videofil som jag har problem med att köra på en av mina PC.
Verkar vara ett codecproblem. På min andra PC går det utmärkt att se
filen. Samma videoprogram är installerade på båda maskinerna.

Hur ser jag med vilken codec en mpg fil är codad med och hur ser jag vad
jag har för codecar installerad?

Vad kan det annars vara för ett problem?

HX

Re: Codec problem

Jag fick tips om det här programmet, hjälpte mig på traven.
mvh Christer
http://avicodec.duby.info /

--
Christer Löfkvist
Kennel Roseole´s

Använd GSpot som ingår i K-Lite codec pack.

http://www.allamedia.com/artiklar/artikel_398.shtml
http://www.klitesite.com /

Re: Codec problem

Är det en .AVI eller .MPG det handlar om?

För .AVI-filer gäller att det kan vara många olika codec:ar inblandade.
(Då kan också de program som nämnts hjälpa dig)
MPG är väl (efter vad jag vet...) ett eget filformat *och* en codec.

/Johan

Site Timeline