Codec problem

HEj

Jag har en videofil som jag har problem med att köra på en av mina PC. Verkar vara ett codecproblem. På min andra PC går det utmärkt att se filen. Samma videoprogram är installerade på båda maskinerna.

Hur ser jag med vilken codec en mpg fil är codad med och hur ser jag vad jag har för codecar installerad?

Vad kan det annars vara för ett problem?

HX

Reply to
Herr Xon

"Herr Xon" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@news.cis.dfn.de...

Jag fick tips om det här programmet, hjälpte mig på traven. mvh Christer

Christer Löfkvist
Kennel Roseole´s
Ärentuna, Östa
S-743 91 Storvreta
+46(0)18-31 41 49
+46(0)706-94 74 17
www.roseoles.nu
Reply to
Christer Löfkvist

"Herr Xon" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@news.cis.dfn.de

Använd GSpot som ingår i K-Lite codec pack.

Jonas Wallander

Är det en .AVI eller .MPG det handlar om?

För .AVI-filer gäller att det kan vara många olika codec:ar inblandade. (Då kan också de program som nämnts hjälpa dig) MPG är väl (efter vad jag vet...) ett eget filformat *och* en codec.

/Johan

Reply to
Johan Stäck