Video omvandlings program

Video omvandlings program sökes. För omvandling av mov wmv m.m till mpeg.
Gärna gratis program.

Re: Video omvandlings program

titta på <http://www.vcdhelp.com så hittar du guider och alla program

SV: Video omvandlings program

diskussionsgruppsmeddelandet:3f9bc915 snipped-for-privacy@news.internet.net...
Har prova TMPGEnc men den packar dåligt.
Funkar inte divx med mpeg?

Re: Video omvandlings program

Är inte säker men jag har för mig att TMPGEnc anses som en av de bättre för
MPEG 1/2.

Förstår inte vad du menar. Divx är MPEG 4. Vad ska du använda dina MPEG
filer till?

--

Re: Video omvandlings program

Snälla du. Vadå till video? Vill du ha den till en VHS video eller till en
MPEG video fil?
När du skapar en DivX AVI eller MPEG videofil kan du alltid välja en
bitrate, och det är den som bestämmer storlek på filen och kvalitén.
Leta upp någon birate kalkylator på nätet så kan du se vilken bitrate du ska
välja för en given filstorlek.

SV: Video omvandlings program

diskussionsgruppsmeddelandet:bo122e$16idkv$1@ID-193666.news.uni-berlin.de...
ska
MPEG video rörlig bild i datorn. Min dvd klarar mpeg så jag packade om.
Hadde inte tänkt att försämra kvaliten bara "packa" eller behålla storleken
som org avi filen.

Re: Video omvandlings program

Dåså. Du kan inte "omvandla" en DivX eller en WMV (båda två är MPEG 4
varianter) till MPEG 1 utan att komprimera om den och komprimerar man om den
förlorar man kvalitét. Det bästa du kan hoppas på med en VCD är ungefär "VHS
kvalitét" (det gäller oavsett om du tar original filen från en DV kamera
eller ett VHS band).
Kolla om din DVD klarar SVCD. Då kan du få bättre kvalitét men filmen kommer
också ta fler skivor.

Glöm det. Du får skaffa en DivX kapabel DVD spelare i så fall. I MPEG 1
kommer det bli både sämre kvalitét och en större fil.