Binär klocka

Var det här det snackades om binär klocka för några månader sen?
(Hittade inget på Google groups.)

Nu finns den tydligen i Sverige (med rätt trafo...) iallafall, om nu
nån intresserad missat det:
http://www.dino.se/product.php?pid33%5

--
May all spammers die in horrible pains!
Wanna e-mail me? Well, peter_e is correct, but the rest is obviously bogus...

Är det inte mer korrekt att kalla den "BCD Clock"?
BCD=Binary Coded Decimal.

Jag blev klart köpsugen i alla fall, ett måste för alla dataskadade.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte min V8".

Re: Binär klocka

Ja, i det översta fallet, men inte i fallet längst ner på sidan.

:)

--
Olof Lagerkvist           sm6xmk
ICQ: 724451                     @ssa.se

Den "moden" missade jag, nu börjar det likna nå't.
Äntligen ett pedagogiskt hjälpmedel för att få resten av familjen att lära
sig den ädla konsten att räkna naturligt.
Och skulle de försova sig kan de alltid skylla på bitfel.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte min V8".

Re: Binär klocka

Man lär ju i alla fall behöva vakna till innan man förstår vad klockan är.

/Micke

Re: Binär klocka

Nejdå. Jag lovar att såna som jag utan problem läser binära tal i sömnen. :)

--
Olof Lagerkvist           sm6xmk
ICQ: 724451                     @ssa.se

lära
är.
:)

"Det finns 10 sorters människor, de som kan läsa det binära talsystemet och
de som inte kan."

Re: Binär klocka

http://www.thinkgeek.com/tshirts/frustrations/5aa9 /

:-)

--
//TT

Re: Binär klocka

Njae, men vänjer sej rätt snabbt att läsa av den faktiskt.

Har haft min i drygt ett år nu, dock har jag numera flyttat den efterssom
den lös upp hela rumme tnär man försökte sova.

Re: Binär klocka

Ascii kod på hålremsa gick ju att läsa lika fort som tryckt text efter
en tids träning.

Re: Binär klocka
lära
är.

Helt plötsligt startade en tävling om vem som är mest nördig.
/Mats Karlsson

Re: Binär klocka

Det blir lätt så när någon tipsar om en binär klocka... ;)

--
Olof Lagerkvist           sm6xmk
ICQ: 724451                     @ssa.se

Det var faktiskt detta jag syftade på att det går snabbt att lära sig
läsa när man väl kommit på systemet.
Nörd, lärd eller ointresserad bedömmer du.

Re: Binär klocka

Varför finns det inte en oktal klocka ännu? Eller hexadecimal?

En annan nörd i gänget,

sm6bjj
Ralph

Re: Binär klocka

För de som vill ha binärklockan på (det virtuella) skrivbordet så hittade
jag denna favorit (bland flera projekt) på nätet,
http://www.atamtis.com/LBC /

Oktalt fanns för webb bl.a. flash, men jag hittade ingen för Windows.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte min V8".

Site Timeline