Re: Ersätta LM2937ET-5.0

"Micael Johansson" skrev i meddelandet news:3f74665a snipped-for-privacy@news.internet.net...

Skall sitta i megasquirt v2.2.

/JOhanW

btw: hittar inget som heter LM2031.

Reply to
Johan W

"Johan W" skrev:

Det är ett elektroniskt styrsystem för bränsleinsprutningen på förbränningsmotorer. Det är två amerikanare som har konstruerat det, och släppt både schema, kretskortslayout och programvara, så att man kan bygga ihop den själv om man vill. Mycket enkel och trevlig. Baserad på en Motorola MC68HC908 enchipsdator. Rätt kul att man har tillgång till källkoden, då kan man själv ändra lite eller lägga till nya funktioner. Kopplas till en dator med RS232, program finns till windows, någon handdator och linux har jag för mig. Nån java-version var också på gång tror jag.

Några länkar för den som är intresserad:

Den officiella MegaSquirt sidan:

MS FAQ:

Yahoo-grupp med maillista:

Lite info om min MS installation i min gamle 240:

MVH Kent

Reply to
Kent Sjögren

vet inte

Tror att det är en styrbox för bilmotorer...

/Jimmy Lindström

Reply to
Lindström

Johan W skrev i diskussionsgruppsmeddelandet:1fleb.7839$P51.16823@amstwist00...

Ops anka skall vara LM2931ET-5.0. Har en sådan skall man våga löda dit den?

Reply to
Micael Johansson

Borde fungera men du behöver kanske byta ut kondensatorn som sitter mellan utgången och GND till ett större värde. Se "application hits" i databladet för LM2931.

/JOhanW

P.S. Jag vill ha för mig att praxis för bilelektronik är att att dom ska kunna köra i Temp = -40 grader, att tänka på när man köper komponenter D.S.

Reply to
Johan W