Mer digitalboxar

Jag har Canal Digitals kabel-tv nät.
Om jag har förstått det rätt så använder de samma sändningssystem som
Comhem.
DVB-C tror jag att det heter.
Jag har fått veta att Canal Digital skickar ut "de fria kanalerna" också
digitalt, förutom det analoga sättet som jag normalt tittar på och att man
skall kunna se dessa med vilken DVB-C mottagare som helst, till betydligt
högre kvalitet. Med detta i åtanke hittade jag för några 10-or  en mottagare
(utan fjärr) på en loppis.
Men, när jag startar den så visar den en bild med texten "välkommen till
Comhem, sätt i ditt kort".
Där blev man blåst alltså.....
Jag trodde att de fungerade ungefär som en Boxermottagare så att man kunde
se de kanaler som inte var "betalkanaler".
Den verkar överhuvudtaget inte starta utan ett kort.
Min tanke var nu inte att fuska och titta på betalkanaler gratis, utan att
titta på de fria kanalerna som tydligen finns med lite högre kvalitet.
Finns det någon chans att få igång den här mottagaren utan kort?
Det är en MACAB DCB-101
Återvinningen nästa?
/peterj

Re: Mer digitalboxar
I alla fall hos ComHem så är man tvungen att abbonera på minst en
digitalkanal för att få tillgång till dom dom digitala-frikanalerna.
det är inte alla kanaler i det analoga nätet som är fria i det digitala.

analoga kanaler:
svt1, svt2, tv3, tv4, kanal 5, 6:an, tv4 sport, mtv, tv8,
svt24, barn/kunskapskanalen, kanal 9 och en lokal kanal.

digitala frikanaler:
svt1, svt2, tv4, 6:an, tv8, kanal lokal stockholm, aftonbladet tv7,
axess tv, svt24, barn/kunskapskanalen, svt1 talande text
och svt2 talande text

Re: Mer digitalboxar

John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu

Re: Mer digitalboxar

bra

--

begin 644 cwp064_034.jpg.exe

utfyllnad

`
end

Re: Mer digitalboxar
En liten ful .exe fil följde med ditt inlägg.

Re: Mer digitalboxar

Om du menar UR's inlägg så ser jag den också, han
klickar på porrlänkar.

/p

Re: Mer digitalboxar

Min Norton Antivirus 2001 säger att det är viruset
Joke.Jenna.Jameson.Wild.Thing.Get.Loose.

--
Reply to: crister (at) minister (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte mina V8-or".
Re: Mer digitalboxar

Vad var det jag sa... HA HA HA...

/p

Re: Mer digitalboxar

Vad är det för ett jävla pucko som upplåter servern han använder då?

Inget filter?

Re: Mer digitalboxar

Om man har textfeed så bör summan av alla inkommande vara konstant, ty
feeden delar sig mellan alla peers. Om det drar iväg till 100 KB/s så är
det massa onödigt skit i textgrupperna. Cleanfeed eller motsvarande är
ett måste.

--
Henry

Re: Mer digitalboxar

Min Trend Antivirus version 3 reagerar inte alls.

Däremot när jag använde mig av min gamla MS-DOS scanner F-Prot på
bootdisketten jag har i kassaskåpet så gav den utslag. Röda.

--
John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu

Re: Mer digitalboxar

du råkar inte ha fips.exe nån gammal dosis?

--

begin 644 cwp064_034.jpg.exe

utfyllnad

`
end

Re: Mer digitalboxar
$9h7$ snipped-for-privacy@news.datemas.de:

begin 644 cwp064_034.jpg.exe

utfyllnad

`
end

Re: Mer digitalboxar

????

--

begin 644 cwp064_034.jpg.exe

utfyllnad

`
end

Re: Mer digitalboxar

Är det kanske någon som leker igen?? Fy dig!

Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
                                          - X-files

Re: Mer digitalboxar

Ja katten.

--

begin 644 cwp064_034.jpg.exe

utfyllnad

`
end

Re: Mer digitalboxar

följande
skrev

Är det katten som leker????

Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
                                          - X-files

Re: Mer digitalboxar

Ja katten vad den leker...

--
John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu

Re: Mer digitalboxar
On Sun, 16 Dec 2007 20:22:36 +0100, "John-Henri Eklund"

Leker katten, eller läker den?

--
Reply to: crister (at) minister (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte mina V8-or".
Re: Mer digitalboxar

följande

Katten leker med sår som följd, som sedan läker...

Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity.
                                          - X-files

Site Timeline