Postęp techniczny w podeszłym wieku

Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

W takich sytuacjach przypomina mi się pewien znajomy. Jemu nie udało się uciec z Wilna przed AC, NKWD zabrało go do Katynia. Ale nie dotarł tam, bo go wzięli z transportu na Łubiankę, by coś z niego wydobyć. Był w tym Wilnie profesorem. A więc przeżył. I dobrą książkę o tym napisał później.

Po wojnie mieszkał w Londynie. Dożył prawie setki, pod koniec życia w domu dla starszych osób. I mówił wtedy tak: nie mam tu z kim rozmawiać, moi rówieśnicy dawno juz poumierali, a ci tutaj, to jakieś stare dziadki, nic nie rozumieją.

Jarek

A to niekoniecznie jest dobre. Np zaznaczam, kopiuje, ide w inne miejsce - tam zaznaczam i wklejam na miejsce zaznaczonego.

Ide w kolejne miejsce, zaznaczam, kasuje, wklejam to co pierwsze.

W sumie, to podobaly mi sie stare Borlandy, a wczesniej chyba bylo jeszcze pod CP/M - zaznaczam osobno poczatek bloku, osobno koniec, kopiuje.

W dniu 2017-03-22 o 10:28, Dariusz Dorochowicz pisze:

Młodzież nie wie co to Usenet. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Transceiver oczywiście był, smd na przejściowce smd->dip. Mcu w dipie (pic18f2580). Soft jest banalny, bo driver przykładowy daje microchip, a jedyna jego moja zmiana to fprintfowanie odebranego msgid i payloadu na uart w formie tabelarycznej, proste jak konstrukcja gwoździa.

Z tego co pamiętam w Navarze było 500kBs, ustaliłem to metodą prób i błędów testując po koleli możliwe predkosci aż uzyskałem sensowne i powtarzalne dane, zresztą chyba ustawiając na sniferze zły bitrate jest cisza i nic się nie odbiera, więc dość szybko można ustalić prawidłowy.

Reply to
Marek

W dniu wtorek, 21 marca 2017 22:27:27 UTC+1 użytkownik Luke napisał:

Bo winda w tamtym czasie potrafiła pare ciekawych rzeczy robic. Min. kopiować takie urywki na pulpit albo do "aktówki".

Ale widac nie chwyciło. a potem pojawił sie vnc/rdp i w sumie mozna bylo miec taki schowek sieciowy.

W tamtychczasach tez były dodatki w postaci multischowków. Mozna było mieć wkopiowane wiele rzeczy do schowka naraz i wklejać tylko wybrane. Fajne jak sie potrzebowało wiele pól w formularzu wypełnić. Ale i tu sie pojawiła "korespondencja seryjna"...

Mnie cieszy ze schowek działa wogóle przejrzyście i jak zaznacze tekst formatowany to moge go wkleić i do notatnika i do excela i do inkscape jako obiekt tekstowy. I to i miedzy java i windowsem i rdp i vnc i co tam jeszcze se człowiek pomysli.

Schowek rulz. I nawet na linuxie tez to sensownie działa, nie zawsze bezproblemowo ale jednak całkiem ok.

Mała rzecz a cieszy :)

Reply to
sczygiel

To się chwali.

Reply to
Marek

putty tak ma. Pare terminali linuxowych też.

I wiesz co? widzialem pare wpadek gdzie ktos se "machał myszą" zaznaczając co nieco a potem drugim guzikiem tejże myszki wkleił se w terminal to i owo :)

Katastrofy nie widzialem ale pare sciskających gardło momentów było :)

Nie zawsze aż tak wygodnie jest polecane :)

Reply to
sczygiel

to jest genialne w swojej prostocie.

Dziwactwo, nigdy nie miałem potrzeby robić coś tak absurdalnego. W

99,99% i tak kopouje się to, co jest zaznaczone.
Reply to
Marek

Najlepiej jakby blokował hamulce - bo czemu nie...

Idiotyzm.

Dokładnie... jakby te żarówki nie były elementem eksploatacyjnym, np. były jakimiś ultrajasnymi LED-ami, które żywotność mają planowaną na 10 lat, to jeszcze bym zrozumiał, ale żarówkę ma dać się wymienić w szczerym polu, bez narzędzi.

Reply to
Adam Wysocki

IMO normalna sprawa. Zmieniam cos, zaznaczam, a potem w kilku miejscach programu musze podobna zmiane wprowadzic.

W dniu 22.03.2017 o 12:01 Marek snipped-for-privacy@fakeemail.com pisze:

A inni mieli i nie uważają tego za coś absurdalnego.

Nawet jeśli to jak proponujesz sobie poradzić w tym 0.01% Wciskać Ctrl+Shift+C żeby NIE kopiowało automatycznie?

Ja wolę jak komputer nie wie lepiej ode mnie czy chcę skopiować. I cieszę się, że na razie jestem w większości.

Reply to
SW3

Może odpowiedź znajduje się w mysiej utopii.

Adam Wysocki

Spróbuj :)

Adam Wysocki

Pan Adam Wysocki napisał:

W niektórych krajach mają przepis, że jest obowiązek wożenia żarówek zapasowych. Tylko na co komu zapas, gdy mu w szczerym polu zgasną światła takiej furmanki?

Ja mam wrażenie, że osoby starsze po prostu boją się popsuć ten piekielny wynalazek. A to przecież element nauki... dziecko kliknie wszystko, co popadnie, coś się usunie, coś się zawiesi, ale się nauczy...

Może pozmieniały mu się zainteresowania. Ja kiedyś byłem mocno sprzętowy, dziś odpadłem, bo przestało mnie to interesować. Jak mnie ktoś zapyta, jaka karta graficzna będzie dla niego najlepsza, to nie będę nawet udawał, że mam o tym jakiekolwiek pojęcie.

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 2017-03-21 o 20:10, Marek pisze:

A to naprawdę duży problem? Ona mogła nawet nie wiedzieć, co to OpenBSD. Ma wprowadzić login, hasło, wydać polecenie, pracować.

Wrażenie to by na mnie zrobiło wtedy, jakby coś robiła w shellu, improwizując.

L.

Reply to
Luke

Mój Hercules miał wypalenie od Norton Commandera, którego wtedy nie miałem (miałem trzy dyskietki, jedna systemowa, jedna z Autotraxem i jedna z grami), ale monitor był używany.

Reply to
Adam Wysocki

Widać ta idea jest słuszna i ponadczasowa.

jp

Reply to
jacek pozniak
[...]

Ctrl-K B, Ctrl-K K, Ctrl-K C, Ctrl-K V - długo nie mogłem się tego oduczyć.