A gdyby zamiast AC w domu było DC....

Nie mam pojęcia, na jakim świecie żyjesz.

Mylisz spisek producentów żarówek z rzeczywistością. Chodziło o zbyt tanie, chińskie żarówki. Opanowanie technologii produkcji żarówek wytrzymujących 1000 godzin nie było trudne. Ale opanowanie technologii produkcji świetlówek z porządnym, dobrze chronionym patentami luminoforem jest poza zasięgiem tanich, chińskich fabryk.

Grzałka w pralce, zmywarce, w czajniku elektrycznym. Piekarnik elektryczny, kuchenka elektryczna. Przepływowy podgrzewacz wody -

12kW.

Właśnie trwa remont mieszkania mojego syna - łączna moc zainstalowana ponad 20kW. Ale będą wyłączniki priorytetowe, umowa z ZE jest na 14kW.

Ciężko jest zrobić tańsze - PoE wymaga logiki deklarującej pobór mocy. Inteligentny zasilacz PoE w switchu jest bardzo drogi. Poza tym - odchodzi się od drucianych połączeń sieciowych. Wszędzie WiFi.

Ale do czego?

Ceny wysokonapięciowych tranzystorów są problemem. Ich szybkość przełączania jest problemem. Ich moce są problemem.

Mówimy o DC w domu. Nie uśmiechało by mi się mieć w gniazdku 1kV DC. Może to jakiś mój psychologiczny opór?

Reply to
Michał Lankosz

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid...

Do wszystkiego. Żeby szczoteczka do zębów jak ją podłączysz do ładowania zeznała Wielkiemu Bratu jak często i jak długo myjesz zęby (o dokładniejszych danych o uzębieniu czy DNA na razie nie myślę). Wszystko oczywiście dla Twojego dobra - aby producent pasty, który zapłaci za te informacje mógł Ci zaoferować specjalnie dla Ciebie zaprojektowaną pastę P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Ironizujesz a ja uwazam ze im wiecej informacji jest zbieranych tym lepiej. Nawet w tym glupim przykladzie podawanym przez Ciebie mozna by przeprowadzic analize korelacji jakosci zebow w stosunku do czestosci mycia i uzywanych past do zebow. Zawsze wynik z miliona probek bedzie lepszy niz z 5. Ale oczywiscie osobnicy tacy jak Ty uwazaja ze wszyscy tylko czekaja aby wykorzystac ich prywatne dane przeciw nim. Smieszne.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Borowski

W dniu 11.08.2014 22:32, bartekltg pisze:

Tak z ciekawości: dlaczego i na ile?

Reply to
Andrzej Lawa

W dniu 11.08.2014 16:16, Marek pisze:

A po jaką cholerę i z jakim napięciem?

Reply to
Andrzej Lawa

Do podgrzania kilograma wody od temperatury ~20 stopni do wrzenia potrzeba określonej energii i tego nie zmienisz. Dokładając do tego akceptowalny czas gotowania wychodzi Ci moc minimalna i tego również nie zmienisz. Bardziej energooszczędnego czajnika niż pewne minimum nie zrobisz i to minimum to kilkaset watów. A większość ludzi ceni sobie jednak wygodę i nie chce czekać pół godziny na herbatę, stąd te kilowaty...

Proponujesz unijny program ramowy zmniejszenia ciepła właściwego wody?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

IMHO PoE nie nalezy tu rozumieć dosłownie, tylko w tym sensie, jak przez "PoE" są zasilane np. wzmacniacze antenowe.

Wariant dla masochistów. Ja tam sobie przy remoncie ciągnę gdzie mogę skrętkę 5e FTP i zapominam o problemach z WiFi. na WiFi mam tylko laptopa, gdy nie jestem blisko gniazdka.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Albo światowy program obniżenia ciśnienia atmosferycznego ;)

Reply to
Michał Lankosz

Nie masz racji z kilkuset watami - im dłuższy czas podgrzewania, tym większe straty ciepła na unoszenie. Pojemność cieplna grzałki jest mało istotna w stosunku do pojemności cieplnej wody i wielkość grzałki mało wpływa na straty na włączeniu i wyłączeniu. W efekcie - w kontekście sprawności - im wyższa moc tym lepiej.

:)

Pan Michał Lankosz napisał:

Z historii wątku wynika, że mówimy (powinniśmy mówić) o czym innym. O zasilaniu klimatyzatora z paneli słonecznych off-grid. Padło przy tym pod moim adresem "Jeszcze pytanie, jak duże to napięcie DC miało by być?". No więc minimalnie 120V, choć jeśli silnik w klimie większy, to jeśli trzeba, może być i 1000V, bo tyle dopuszcza się w praktryce (lodówa 8kW, to już może niezły kawał pomieszczenia schłodzić).

Jeśli chodzi o sieć z gniazdkami w ścianie, to zupełnie co innego.

12V by było całkiem ok. Zwałaszcza, że już produkuje się dużo źródeł światła na takie właśnie napięcie. Gwiaździsta instalacja (bez puszek z rozgałęzieniami) i ograniczeniem prądu w każdym obwodie do 0,5-2A, to by było niezłe rozwiązanie. Zresztą sam planuję przy czekających mnie kilku remontach (mam nadzieję, że szybko) wykonanie inastalcji oświetleniowej całkowicie 12V/DC -- zasilanie ze słońca, akumulatorów i elektrowni (to ostatnie na wszelki wypadek).

Ba, to nawet nie ma sensu bo w wiekszej skali ludzie beda brali te sama moc. A nawet wieksza, bo jak czajnik stoi dluzej podgrzany do 50-90, to bardziej otoczenie grzeje.

Kawe mozna rozpuszczac nie tylko we wrzatku :-)

Dla mnie PoE to PoE a nie wzmacniacz antenowy. PoE ma swoje normy.

Na czym polega masochizm?

Telefon podpinasz przez RJ45? Tableta też? Czytnik ebooków? Miracast w telewizorze?

W tej chwili mam w domu więcej urządzeń pracujących tylko po WiFi niż takich, które mają gniazdko.

Pan Andrzej Lawa napisał:

W samolotach jest 400 Hz. Dobrze się sprawdza. Na ziemi też czasem się używa, choć rzadko.

Pan Michał Lankosz napisał:

Przecież jest. Dwutlenek węgla jest najcięższy z głównych składników powietrza, program zakłada zmniejszenie jego stężenia, co powinno zaowocować niższym ciśnieniem atmosferycznym.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid...

A ja mam od kilku lat router WiFi i jeszcze ani razu tego WiFi nie włączyłem :). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Marek Borowski" snipped-for-privacy@nazwisko.com napisał w wiadomości news:lsfelf$1up$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl...

Ludziom, których przy rekrutacji do pracy odrzucą w przedbiegach z powodu złego DNA nie będzie do śmiechu. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Bo nie używasz urządzeń, które łączą się tylko po WiFi.