Przekaźniki SSR AC w zastosowaniu DC

Buduję urządzenie, gdzie będzie kilkanaście przekaźników SSR. Przekaźniki te mają sterować obciążeniem o charakterze indukcyjnym zasilanym 24 V DC. Mam trochę przekaźników SSR AC i chciałbym je wykorzystać, ale nie wiem, czy się nadadzą. Mam kilka załączanych w zerze i kilka załączanych bezzwłocznie. Czy przekaźnik SSR AC może przełączać prąd stały? Wydaje mi się, że taki załączany w zerze mógłby nie działać, ale taki załączany bezzwłocznie powinien tak samo dobrze przełączać prąd stały, jak i przemienny. Nie mam teraz jak sprawdzić doświadczalnie, więc pytam Kolegów. Jak sądzicie? Będzie można użyć tych zmiennoprądowych. Jacek

Reply to
Jacek

Jacek wrote on 15.05.2018 20:24:

Jeśli elementem wykonawczym jest w nim para tyrystorów albo triak, to przy DC ci się nie wyłączą. Podłącz je pod zasilacz i sprawdź.

Reply to
Zbych

W dniu 15.05.2018 o 20:46, Zbych pisze:

Dzięki, masz rację. Do wyłączenia potrzeba przejścia przez zero, a więc muszę potrząsnąć sakiewką i kupić DC. Jacek

Reply to
Jacek