Var hittar man en adapter för amerikanska stickproppar?

Hej,

Jag var nyligen i Canada och upptäcte att jag hade fått med mig en laddare
till mobiltelefonen som inte klarade 110V, och var därför tvungen att köpa
mig en ny när jag var där. Det är en liten SonyEricsson-laddare som klarar
100-240V, så det skulle vara kul om man kunde använda den här hemma också.
Frågan är bara var man hittar en adapter? De adaptrar jag hittat här hemma
går bara åt andra hållet, dvs från svensk stickpropp till amerikanskt uttag.
Jag skulle behöva en som går åt andra hållet. Den får inte vara för dyr
heller, eftersom laddaren i svenskt utförande inte kostar mer än ett par
hundra här hemma.

--
/Danne
Re: Var hittar man en adapter för amerikanska stickproppar?

laddare
köpa
klarar
också.
hemma
uttag.
Jo, den som egentligen hör till min telefon ser ut så, och den klarar även
110V, men det var tyvärr inte den jag hade med mig, och den som jag köpte är
den som följer med lite nyare telefoner, typ T68, T310, T610, det är en
väldigt liten och gullig sak, troligtvis baserad på switchteknik eftersom
den är väldigt lätt dessutom, och kontaktstiften sitter fast i själva
laddaren. Den heter CST-13 i svenskt utförande i alla fall och ser ut så
här:
http://www.sonyericsson.com/images/spgc/GPD_2477_27_0_1090.jpg

--
/Dan
[...]

Det närmaste jag kan hitta hos K&CO är en USA-hona för sladdmontage, som jag
själv sen får montera på en sladdstump med en svensk hankontakt. En sån hona
kostar bara 19:- men K&CO expedierar inte beställningar för mindre är 300:-,
och en SE-laddare med svensk stickprop kostar lite drygt 200:-, så då faller
hela idén, ifall jag inte väntar tills jag kommer på något mer jag vill ha
som jag kan köpa från K&CO.

--
/Dan