TV i villa?

Hej!

Flyttar från hyreslägenhet till villa och nu måste man ju välja sätt och
leverantör för att se på TV. I lägenheten var det enkelt: monopol från
Comhem och addera en box så blev det fler kanaler.

Nu är det dax att flytta till villa och vilka möjligheter har jag, dels
olika tekniker (parabol/satelit, digitala marksändningar, IP-TV, ???), vilka
leverantörer finns, framtidssäkert, se och spela in flera olika kanaler
samtidigt och annat bra att tänka på?
Kan man i något fall återanvädna min SAGEM digitalbox jag haft till comhem i
lägenheten? Inte för att den var så bra men kanske den kommer till pass jsut
för att kunan se/spela in flera olika kanaler samtidigt.

Tack på förhand!

/Patrik

Re: TV i villa?
On Thu, 14 Jun 2007 11:34:39 +0200, "Patrik Törnkvist"

Den är nog bara gjord för DVB-C och kan därmed bara användas till
kabelnät.
För satellit behövs box för DVB-S och för marksänt DVB-T.
 http://tekniken.se/tv/

Re: TV i villa?
14 jun 2007 11:34:39a

jag kör med parabol och markbox, vill inte vara utlämmnad åt varken det
ena eller det andra.

Site Timeline