Problem med kanalsökning på TV

Jag har kopplat in en beg. TV till kabel-TV-nE4%tet (ComHem) men vid en
kanalsF6%kning hittar TV:n bara en kanal, nE4%mligen TV4+ pE5% kanal K57.
Jag gF6%r bE5%de manuell och automatisk sF6%kning. D6%vriga kanaler ska sE4%
ndas
pE5% VHF och S-bandet, men de hittar jag alltsE5% inte. TV:n sF6%ker pE5%
VHF1, VHF3 och UHF.

NE4%r jag kopplar in samma antennkabel i den gamla TV:n som stE5%r bredvid
finns alla kanaler dE4%r som vanligt.

Jag vore tacksam om nE5%gon har nE5%gon idE9% om vad det kan bero pE5% och v=
ad
jag kan gF6%ra.

Re: Problem med kanalsökning på TV

Alla tv-aparater klarar inte av S-bandet.
Det verkar som om att VHF-tunerdelen är trasig av någon anledning.

Vad är det för TV, tillverkare, modell mm?
på vilka frekvenser/kanalplatser ligger dom olika tv-kanalerna på?

Re: Problem med kanalsökning på TV

http://www.comhem.se/portal/comhem/kundservice_dokumentbank

Re: Problem med kanalsökning på TV

Var för någon stans på den sidan finns det någon information om vilka
(analoga) frekvenser/k-nummer som gäller för " snipped-for-privacy@hotmail.com"?

Jag *VET* att det inte är samma frekvenser/k-nummer över hela landet,
Kalmar, Linköping och Göteborg har, alla tre, olika frekvenser för
t.ex. SVT1.

För att kunna ta reda på vad som ingår i grundutbudet så måste man veta
vilket postnummer det gäller.
( https://www.comhem.se/portal/comhem/tv_analogt_utbud )
se även följande fråga/svar
"På vilka frekvenser hittar jag kanalerna i grundutbudet?"
http://kundservice2.comhem.com /(43apfjytl4jae2453h4xjv55)/FAQ/answer.aspx?arrendNumber=&id14%68&Question=

Re: Problem med kanalsökning på TV

Ingen aning. Du får titta. Jag letade fram sidan åt dig.

Re: Problem med kanalsökning på TV
Det E4%r analog kabel-TV frE5%n ComHem (Stockholm) och kanalerna ska
finnas pE5% bE5%de VHF och S-bandet, fF6%rutom TV4+ som finns pE5% kanal K57=
.
Och det E4%r alltsE5% bara K57 som TV:n hittar vid en kanalsF6%kning.

Mottagaren E4%r en Samsung CX6844N och den lE4%r ha fungerat helt nyligen
pE5% ComHems nE4%t. Den borde alltsE5% klara S-bandet, och definitivt VHF.

Vore tacksam fF6%r nE5%gon idE9% vad man kan gF6%ra.

Re: Problem med kanalsökning på TV

Som sagt, på den länken du gav oss finns det *INGEN* info om
*ANALOGA* kanalplatser så det hjälper inte roger.

Re: Problem med kanalsökning på TV
?

C4%r det inte helt enkelt sE5% att de20%
"analoga" kanalerna ligger pE5% 13-19 och20%
22-29. Det framgE5%r av kanalplatslistan.
Dom E4%r analoga men finns i boxen pE5%20
resp. kanalplats.

DE4%r finns en * bredvid alla "analoga"20%
kanaler men ingen fF6%rklaring. DE5%ligt.

Re: Problem med kanalsökning på TV

Har roger skrivit någonting om att han har någon digitalbox?
Det finns bara någon gamla modell av digitalboxar som har
analogmottagare, om jag minns rätt så finns det bara i dom
man kan hyra av ComHem och ev. dom boxar som man för flera
år sedan kunde köpa direkt av ComHem.

dokumentet på länken
http://www.comhem.se/downloads/information/kanalplatslista.pdf
är bara till digitalboxar!
Det finns vist en förklaring till både * & **,
(nere till höger på förstasidan, i högra spalten)
* = Dessa kanaler kan inte nås via alla boxar
** = Kräver en HDTV-box från ComHem och en HD-ready tv.

Alla som bor i ett ComHem-hus har *alltid* minst 12 analoga kanaler
att tillgå till *UTAN* någonting annat än en vanlig analog tv,
alltså behövs ingen extra (digital)box!

Re: Problem med kanalsökning på TV
Fel av mig, kom pE5% det och tog bort20%
inlE4%gget men du hann fF6%re......

Mvh,
Ralph

Re: Problem med kanalsökning på TV
Kanalplatserna finns pE5% http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_start ->
"Analogt grundutbud".
FF6%r min fastighet ska fF6%ljande kanaler finnas, men som sagt hittar
TV:n endast TV4+ pE5% K57.

SVT 1 Analog VHF 5
SVT 2 Analog VHF 7
TV4 Analog VHF 6
Lokalkanal VHF 9
TV3 VHF 11
Kanal 5 S 11
Kanal Lokal Stockholm S 15
TV4 Sport S 17
Kanal 9 S 36
MTV S 16
TV6 VHF 8
SVT 24 VHF 10
Barn / Kunskapskanalen S 13
Com Hem-kanalen (frivisning TV8 analogt) S 14
TV Finland S 12
TV4+ K57
UpplE5%ten kanal S 6

[...]

Medmänniskan snipped-for-privacy@hotmail.com skrev följande skiiiit i

Öhh, vi har gått över till digitalt, prova med det.

--
begin 644 ml2272281.jpg.exe

Usenet Perkele Rulez
Re: Problem med kanalsökning på TV

Öhh, ComHem kör både Analogt och Digitalt.

Re: Problem med kanalsökning på TV
Medmänniskan snipped-for-privacy@trline4.org skrev följande skiiiit i news:fs96l6$9bo
$ snipped-for-privacy@aioe.org:

Komigen, vi har parabol, prova med det.

--
"We are gathered here tonight,
to lay to rest Abigail LaFey,

D6%hh, urk!

Re: Problem med kanalsökning på TV

Canal Digital kör då mycket analt på sina plus kanaler, franska filmer.