Ta kort i microskopet.

Tjena..

Jag har ett Nikon SMZ-1B microskop på jobbet som jag tittar i när jag ser
lite dåligt..
Men nu skulle jag vilja ta kort på det som man ser genom det..

Finns det några "billiga" kameror att koppla in istället för okularet.
Eller kan man köpa någon adapter som går att använda till befintlig kamera?

Tacksam för svar..

// Micke Mek

Re: Ta kort i microskopet.

Kolla på Nikon CoolPix 4500 det är nog den som är lämpligast.
Det börjar dyka upp begagnade sådana nu på www.blocket.se
Du får en fin kamera till ett juste pris som tar underbara makro
bilder och där det finns en uppsjö av tillbehör för just ditt ändamål.

Sök på nätet eller gå till denna sidan för lite mer info:
http://www.srbfilm.co.uk /

Lycka till

Pepe

Re: Ta kort i microskopet.

det borde gå med en systemkamera, kan prova om du känner för det
har haft lite funderingar själv på samma sak men inte orkat prova

menar du didgital kamera?, i och för sig är skillnaden inte stor nuförtiden

Site Timeline