SMS Skrivare?

Hej..

Jag skulle vilja ha tag i en "manick" som man kan koppla till
en mobiltelefon för att få inkommande SMS automatiskt utskrivna
på en vanlig seriell printer.. (i pocketformat då förstås)

Apparaten får gärna innehålla en gsm-modul också.
Det gör ingenting. Bara den har stöd för en seriell skrivare.

Finns det något på marknaden idag eller?

// Micke

Re: SMS Skrivare?

                                    ^^^^^^^^^^^^

Manicken eller printern?

--
Charlie.

Re: SMS Skrivare?
swnet.teknik.elektronik:

Manicken..
Själva boxen som läser ur och avkodar meddelandet från telefonen, och sedan
skickar
ut meddelandet till skrivaren.

Men är även intresserad av skrivaren om den sitter inbyggd i "konceptet"

// Micke

Re: SMS Skrivare?
Köp en Nokia med IR port. Ställ dig vid en HP laser skrivare och skicka via
IR porten. Funkar smärtfritt för mig.

Re: SMS Skrivare?
Det är bara ett litet problem..
Manicken skall sitta monterad i ett fordon..

Blir lite tight med en laserskrivare i sätet..
Sorry, glömde berätta det.

// Micke

via

Re: SMS Skrivare?

Nalle med blåtand och blåtand-printeradapter på
skrivarens parallellport.
Då kan du välja minsta möjliga skrivare du hittar.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

Skyll inte på mig. Jag röstade JA till EMU den 14:e sept. 2003.

Re: SMS Skrivare?
En Nokia kommunikator med seriport klarar det.
http://sierra4x4.has.it free links to downloads for Nokia and Ericsson
software

Re: SMS Skrivare?

Det har du nog rätt i ja, och en gammal Nokia 9000 kan man ju få väldigt
billigt idag.

Kanske skulle leka lite med min som ligger och dammar :)

Re: SMS Skrivare?

via
Här var en länk:
http://www.sipixdigital.com/printers/pocketA6 /