Styra bandbredd

Är det någon som har en aning om det finns något program där man kan styra
bandbredden mot internet till de olika datorerna i ett lokalt nätverk?

Vill ju inte att ungarnas chattande ska ta hela min bandbredd när jag
surfar.

Rick

Re: Styra bandbredd

Chattande? Det tar ju knappt någon bandbredd alls.
Hur är alla datorer kopplade? Vad använder du för utrustning
för att dela på uppkopplingen (router/server)?

Re: Styra bandbredd
Nu är det ju inte "bara" chattande dom håller på med, det var "lite" ironi i
det påståendet.

Jag har modemet kopplat i "min" dator och delar ut det i nätverket via hub.
Ingen server och ingen router. Enbart internetdelningsfunktionen i Windows.
ME på min burk 98'an på de andra i nätverket.

Rick
styra

Re: Styra bandbredd

freebsd/ipfw(8) traffic shaper gör det du vill.

Re: Styra bandbredd
On Thu, 23 Dec 2004 15:54:45 GMT, "Rick Ekman"

Gå in i Task Managern och kolla Networking så kan du se hur mycket
bandbred som används. Troligen rätt så lite och då finns väl inget att
åtgärda, med risk för ytterligare trassel...

Re: Styra bandbredd
Jajje män.

Dummynet ska användas till det.

Site Timeline