Streaming musik eller radio?

Vad finns det för möjligheter att lyssna på musik eller radio med mobilen? Jag har en Sony Ericsson Z800i med 3G. Det verkar inte lika utvecklat som till datorer ännu, t.ex. Screamer Radio är ju en utmärkt station.

Väntar iofs på mitt 1 Gb minneskort att lägga in låtar på men under tiden skulle det vara bra att kunna lyssna ändå.

Ralph

Reply to
Ralph Höglund

Ralph Höglund skrev:

Hvis du kan klare alm. MP3-stream, og ellers synes om hits fra 60'erne,

70'erne og 80'erne, så på at kigge på .

Du kan evt. osse forsøge dig med nogle af linkene på DR Netradio:

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Klaus Alexander Seistrup skrev:

Till mobiltelefonen?? Till datorn använder jag i mitt tycke den bästa:

Jag vill alltså lyssna i mobiltelefonen!

Vänlig hilsen,

Ralph

Reply to
Ralph Höglund

Ralph Höglund skrev:

Måske er jeg et fæ til svensk, men jeg syntes ikke at det var klart om du efterlyste et program til afspilning eller en netradiokanal, og der- for spurgte jeg osse om du kunne afspille alm. MP3-stream.

Ja, det kan jeg forstå når jeg ser at Screamer Radio er et program, men jeg synes stadig ikke at det var klart ud fra din oprindelige efterlysning.

Så undskyld forstyrrelsen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark
Reply to
Klaus Alexander Seistrup

Klaus Alexander Seistrup skrev:

Det är OK, jag ville kunna ta emot streaming musik över Internet som jag har på mobiltelefonen. Problemet är att det inte finns någon avkodare för MP3-musik som kommer från nätet utan bara från det interna minnet i telefonen. Jag tror att det finns men har inte hittat något vettigt ännu.

Det hade varit kul att kunna lyssna på t.ex. screamer radio i mobilen och kunna välja vilken typ av musik man vill lyssna på som man kan göra där. Nu måste jag spela upp en massa låtar på screamer-radio, lagra dessa på minneskoret i telefonen och sedan spela upp dem. Hade velat slippa omvägen om du förstår.... :-)

Tack iallafall,

Ralph

Reply to
Ralph Höglund

Ralph Höglund skrev:

Ja, nu forstår jeg bedre, men jeg kender desværre ikke noget program til mobiltelefoner der opfylder dit behov.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

iom att DAB-utbyggnaden avbryts så var det nog dessa tankar med Internet-stödd distrubition av radio tänkt som ett alternativ.

Problemet är att teleoperatörer lever på distrubitiona av data och tar betalt av mängden och det blir lite annorlunda än när man kunde ta ned musik etc. med en kratta i luften och utan avgift hur länge man än lyssnade...

få se hur det här löses i framtiden...