S: Atx 550watt Q-tec

Hej.

Jag undrar om någon är intresserad av att köpa ett Q-tec 550watt ATX
nät-agg, anledningen till jag frågar här är att ni har elektronik
kunskap här. Det är så att aggregatet har kört i cirka 6-9 månader
dygnet runt, jag köpte det nytt.

Jag hade dock tur (eller otur) att när jag skulle testa nätagget i en
ny låda började det lukte brännt, stängde av datorn direkt. Testade
igen efter 30min, funkade fint. Visade sig att en av de stora
elektrolytkondensatorerna i kraftagget gått sönder (eller delvis), de
ska vara självreparerande eller något i den stilen (kan ytters lite om
elektronik). Har öppnat kraften och markerat den kondensator som
troligtvis kan behöva bytas. Orkar dock inte göra det själv

Det var en Unite kondensator (elektrolyte) 680uf (microfarad) 200v
(250v).

Några bud eller inte ? ska jag sälja den på blocket kanske ? någon där
som är intresserad tror ni ?

Frakten går på 110kr så jag kan inte acceptera lägre bud än de.

Re: S: Atx 550watt Q-tec

Nätaggregat - speciellt till PC har inget andrahandsvärde
vare det är ok eller trasig (fläkten är ju alltid 'på väg')
- man kan aldrig lita riktigt på en aggregat som har gått
sönder någon gång och ersättare är alldeles för billiga
för att man skall lägga ned någon möda att felsöka,
jaga hem komponenter och reparera.

---

Om det är labbagregat där man kan ställa ström och
spänning individuellt och gärna på flera utgångar - så är
Re: S: Atx 550watt Q-tec

HEHE, ja men de var ju lite mycket pengar. Oki, få se om någon vill ha
det då, skänker bort det mot frakt då. Kanske någon som vill ha det,
hade en halvtrasig hårddisk förut med trasiga sektorer på, var någon
som vill ha så han fick den gratis, slapp jag slänga det på skroten i
alla fall även om den inte bör användas mera, men de är ju inte mitt
problem.

Tack för svaret.

Site Timeline