RGB, composite, scart och autodetektering

Har kopplat in min xbox till tv:n med en scart-kabel som stödjer RGB.
Problemet jag har är att tv:n automatiskt slår om till composit-ingången
(scartuttaget stödjer förstås både RGB och composite) istället för RGB varje
gång jag resettar xboxen. Själv vill jag ju köra RGB i första hand (och
slippa ställa om från composite till RGB manuellt hela tiden).

Någon som har nåt tips om hur jag ska gå till väga för att antingen få tv:n
att prioritera RGB, eller i varje fall få den att inte välja något alls (dvs
att jag manuellt väljer RGB och den håller sig till det även efter omstart
av xboxen)?

TV:n är en Sony KV28FX20.

/TLi

Re: RGB, composite, scart och autodetektering

varje
tv:n
(dvs
Menar du att Sony skulle göra en sån lusig tv???
Kör du den på scart 1?
/Morgan

Re: RGB, composite, scart och autodetektering
omstart

Jo jag tycker också det är lite konstigt. I och för sig så är det deras
budget-widescreen-wega som de hade för några år sedan men ändå.

Japp. Tror det bara är svideo i scart2. Och väljer jag manuellt rgb efter
att xboxen startat upp så får jag ju bra bild o så.

Styrs autoswitchningen av någon pinne i scartkontakten? I så fall kanske man
kunde plocka bort den och sköta allt manuellt.

/TLi

Re: RGB, composite, scart och autodetektering

"> > > Någon som har nåt tips om hur jag ska gå till väga för att antingen

alls

Jag är lite osäker , men i Xbox:en står den väl på RGB som video ut?
Gör den det så är det konstigt att scarten prioriterar composit-formatet.
Tål att tänka på.
/Morgan

Site Timeline