VGA till TV

 Funderar på att köpa en (förhållandevis) billig begagnad laptop som jag
hittat. Det enda problemet med den är att den saknar TV-Out, annars är den
perfekt. Då jag gärna vill ha möjlighet att kolla på film på en TV undrar
jag lite över dessa externa VGA till TV omvandlare jag läst om.
Ger de någon bildkvalitét att tala om? Den enda jag sett "in action" var en
billig sak köpt på Claes Olsson och den var riktigt usel. Hur mycket får man
lägga för att få samma bildkvalitét som ett modernt nVidia eller ATI kort
med TV-Out?

Hoppas bara att detta är rätt grupp.
--

Re: VGA till TV

Jodå, då var det som jag befarade.
--

Re: VGA till TV

en
man

Du får ju en vettig ca 3 år gammal laptop typ dell cpt för ca 3500-4000:-
köp nåt sånt istället dessutom lätta att hitta reservdelar till

Pelle

Re: VGA till TV

Jo men jag behöver något lite bättre. Men det är inte aktuellt längre. Jag
köpte en laptop igår med inbyggd TV ut.