VGA till TV

Funderar på att köpa en (förhållandevis) billig begagnad laptop som jag hittat. Det enda problemet med den är att den saknar TV-Out, annars är den perfekt. Då jag gärna vill ha möjlighet att kolla på film på en TV undrar jag lite över dessa externa VGA till TV omvandlare jag läst om. Ger de någon bildkvalitét att tala om? Den enda jag sett "in action" var en billig sak köpt på Claes Olsson och den var riktigt usel. Hur mycket får man lägga för att få samma bildkvalitét som ett modernt nVidia eller ATI kort med TV-Out?

Hoppas bara att detta är rätt grupp.

Reply to
Joel

Jodå, då var det som jag befarade.

Reply to
Joel

"Joel" skrev i meddelandet news:bi53kc$53fhf$ snipped-for-privacy@ID-193666.news.uni-berlin.de...

en

man

Du får ju en vettig ca 3 år gammal laptop typ dell cpt för ca 3500-4000:- köp nåt sånt istället dessutom lätta att hitta reservdelar till

Pelle

Reply to
Perra

Jo men jag behöver något lite bättre. Men det är inte aktuellt längre. Jag köpte en laptop igår med inbyggd TV ut.

Reply to
Joel