Problem med Kanal 5 (boxer)

Hejsan!

Jag har ett lustigt fenomen på min Boxer..

Själv boxen är en Nokia 212T, den fungerar utmärkt men
jag har ett markant lägre ljud på kanal 5.

Ibland har jag även märkt att ljudet "svajar" på kanal 5 & Discovery.

Kanske är inte detta mottagarbaserat.

Någon annan kanske har samma problem??

// Micke Mek

Re: Problem med Kanal 5 (boxer)
On Thu, 15 Jul 2004 21:30:48 GMT, Mikael Karlsson

Dålig antennsignal är min gissning.
Nokia 212T kräver mycket stark antennsignal
eftersom mottagaren i den är så dåligt.

Re: Problem med Kanal 5 (boxer)

Hmm, fast bara på 5:an jag har problem med ljudnivån.

Kanal 5 (21) : Lågt ljud, bra bild.

C/N : 26 dB
Pin : -48 dBm

Kanal 4 (40) : Bra ljud & bild

C/N : 26 cB
Pin : -48 dBm

Re: Problem med Kanal 5 (boxer)

-48 dBm insignal är ju en mycket bra signal i de flesta sammanhang.
 Jag antar att centibellen är en dryckfejlsnisse :)

Re: Problem med Kanal 5 (boxer)
On Thu, 15 Jul 2004 21:30:48 GMT, Mikael Karlsson

Jag kollade Kanal 5 nu och de sänder mycket riktigt
ut väldigt låg ljudnivå på det digitala nätet.
De ligger cirka 15dB för lågt.
Discovery verkar dock bra.
Alltså knappast något fel hos dig.

Re: Problem med Kanal 5 (boxer)
femman har lågt ljud i både comhem's och kabelvision's
kabel-tv-nät.