Utanför ämnet: Laddare till damsugare, byta

Det är skillnad på damsugare och dammsugare...

Kunde inte låta bli :)

/Christian

Re: Utanför ämnet: Laddare till damsugare, byta

Adolphson & Falk hade en visa om det där, den heter "För Lite Disco"
och texten är skriven av Anders Falk. Refrengen lyder:

För mycket disk och för lite disco
För mycket Flen och för lite Frisco
För mycket otyg, för lite sattyg
För mycket dammsug, för lite damsug
Släpp mig ut ur detta pliktens hus
Jag behöver staden och stadens ljus

[...]

En annan bit av samma låt jag gillar är denna

Jag sitter på kontoret på min skrivbordsstol
trycker på tangenter och försöker vara cool
Men jag förlorar mig i tankar om hjältedåd
och hjärtat bara bankar utan nåd
Jag är trött på sanningar från Silicon Valley
Jag behöver lite lögner från Tin Pan Alley

Re: Utanför ämnet: Laddare till damsugar e, byta
On 16 Jul 2004 08:45:10 -0700, Christian Eggertsen

He he. Men det kanske skulle funka att damsuga med en dammsugare?
Ska höra med frugan......

--
Mvh fluke12

Re: Utanför ämnet: Laddare till damsugare, byta
On 16 Jul 2004 08:45:10 -0700, snipped-for-privacy@eudoramail.com (Christian

Skillnaden är väl att den ena kan knäppas på och av efter behov.

Länk till damsugaren "fräcke Rolfy"
http://alltombostad.msn.se/expo/14/40/60337/default.html

/Alf

Site Timeline