problem med boxer...

Hejsan..

Har fått problem med ljudet på min nokia 9820 mottagare,
ljudet "poppar", värst är det på 4:an...

Bilden är helt perfekt utan de minsta störningar.

Jag bor i Nässjö (småland) och kan se sändarmasten
från min balkong (lägenhet) där antennen är placerad -
någon typ av kombiantenn inhandlad på expert...

vad kan vara fel..?
antennen..?
mottagaren..?

spelar ingen roll om jag använder den digitala utgången eller inte..
skulle den hjälpa med en antennförstärkare..?

om jag kollar i menyn har jag en signal på 35-40db...

tacksam för hjälp!

jag la upp en ljudfil med inspelade störningar (600Kb) om någon är
intresserad...

http://w1.380.telia.com/~u38013869/boxer.wav

/Andreas

Re: problem med boxer...

Låter som någonting är överstyrt, alternativt någon drivspänning som
varierar i takt med belastningen (talet).
Vad säger Leif och Ken?
((IP))

Re: problem med boxer...
On Fri, 19 Sep 2003 08:39:09 +0200, Ingvar Persson

Så där vill min dator låta när den inte hinner med.
Jag har aldrigt hört den varianten på digital-TV, men
kan tänka mig att det är något fel med antennsignalen
eller så är det något fel på digitalmottagaren.
Ett tips är att bryta nätspänningen så att boxen
startar om fullständigt.

--

 + Ken +

Re: problem med boxer...

Usch, jag har likadana ljudstörningar på trean. Nu har jag comhems
grundutbud iof.
Störningarna kommer i intervaller och blir värre och värre under några
minuter. I slutet hör man inte vad det sägs och ibland kan störningarna pågå
i tio minuter. När det är som värst så blir ljudet helt plötsligt normalt
igen. Typiskt att bostadsrättsföreningen inte har ett serviceavtal med
comhem.

/Micke

Site Timeline