DD dropout med boxer

Har lite problem med att ljudet droppar ut då jag tittar på SVT1 och 2
i DD 2.0 och 5.1. Det händer då och då med min Nokia 212T (har dock
blivit mycket bättre med tid & uppgraderingar), och väldigt ofta med
min andra box som är en Thomson DTI2000. Min receiver är en Sony
STR-DE485. Har testat med att byta till en bättre koaxkabel, det
gjorde ingen märkbar skillnad. Annars har jag inga problem med
mottagning, med PCM-ljud fungerar det alltid klockrent. Någon som
stött på detta och har en förklaring och förslag till lösning?
Funderar på att byta antenn, men då vill jag kunna tro att det
hjälper...

Magnus

Re: DD dropout med boxer
On 10 May 2004 10:45:19 -0700, snipped-for-privacy@hotmail.com (Magnus

Stark antennsignal löser de flesta mottagningsproblem.
Sändarna är ju så förfärligt svaga för det digitala
jämfört med de analoga.  (50kW / 1000kW)

Site Timeline