Philips-tekniker anropas !!!

Hej.
Finns det någon kunnig person som sitter med en
Philips TV 32PW6006/21 nära sig.

Jag uppfyller ena kravet (har en sådan jämte mej).
Jag har sabbat minnet i den och skulle behöva värdena för Option-Bytes.
Manualen anger :
Opt 1: 220
Opt 2: 254
Opt 3: 159
Opt 4: 184
Opt 5: 244
Opt 6: 54
Opt 7: 67

Dessa har jag slagit in , men alla funktioner fungerar inte (Nicam,
Bildlutning m.m.).
Behövs det kan jag ge info om hur man utläser värdena , fast det är lätt att
göra fel,så
det vore kanske bäst med en van person.
Vore ENORMT tacksam ifall någon kunde ge mej "in-real-life"-värde.

/Morgan

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Har tyvärr ingen 32PW6006 (och är inte heller någon "Philipstekniker"), men har
sökt runt lite och hittat denna sida:
http://home.tiscali.nl/m.majoor/table_l01.htm .
Optionskoderna för 28PW6006 är listade, och kanske är de samma som 32:an...?
De är i alla fall *nästan* identiska med de du listar...
Får du inget annat "napp" kanske det kan vara värt ett försök?
"Inget att förlora", antar jag...
På sidan finns lite geometri-inställningar också - bl a för 32PW6006.

Förhoppningsvis får du ett bättre svar från någon som sitter på en 32PW...
Lycka till!

/ mw

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Nej det är riktigt.
Tyvärr så kommer nog de uppgifterna från utlandet.
Det betyder att PAL-BG  , VHF, Nicam o.s.v. kan vara avaktiverat
för att passa deras tv-system.
Detta är ju termer man begriper , men det finns värre som ACI , ATS , LNA ,
SMART-SURF
och ca: ett 30-tal till som kräver lite djupare kunskaper.
Just mängden frågetecken (och problemet med att man blir störd hela tiden )
gör
att det känns hopplöst.

Hur som helst anser jag mig ha lyckats , förutom att tv:n flaggar MONO vid
kanalbyte ,
men trycker jag på STATUS-knappen visar den NICAM.Känns som det kvittar.

Ett annat fel har dock uppenbarat sig.
Vid kallstart drar bilden ihop sig på högersidan ganska rejält.Verkar som om
högspänningen
inte riktigt orkar.Jag skrev att det var jag som sabbat minnet (på denna
modellen är det fullt
möjligt att blanda kontakterna från knappsats och slingan till bildlutning),
men det kan ha
varit HS-felet som orsakat det.

Tack ändå /mw , om inte annat för att du höll modet uppe.

/Morgan

Re: Philips-tekniker anropas !!!

HAHAHAHA......
Snacka om att gå över ån efter vatten.

På bildröret sitter en etikett som anger rätt option-värde.

Man lär sej något varje dag.
/Morgan

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Fixar dom rätta värdena bildavböjningen ?

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Nej , det gör (gjorde) dom inte , så det problemet kvarstår.
/Morgan

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Jo, det är ju tänkbart. Om jag fattade rätt var det dock holländska uppgifter,
och jag har för mig att Holland har samma PAL-system etc som vi.
Nu fick du ju tillräcklig ordning på det hela ändå, vilket kanske innebär att
uppgifterna trots allt var "fel".

Får känna mig nöjd med att jag kunde bidra till att hålla ditt mod uppe! :-)

/ mw

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Ja det har dom.

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Frågan är ifall "bidragsgivaren" (thanks to Alexander) kommer från samma
färg-system som vi.
En annan sak som ökar tvivlandet är att Philips gör en version på förmiddan
och en annan på eftermiddan.
Men credit till Philips i.a.f. för att dom märkt tv:n med koderna , bra
gjort.

/Morgan

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Men visst kör dom med A2-stereo istället för NICAM?

Fredrik Östman

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Tyskarna höll på med det där förr, men gör dom det fortfarande?

Re: Philips-tekniker anropas !!!

Det tror jag. Har inte hört nåt annat, och nu håller dom på att gå över till
DVB så det blir nog ingen NICAM där.

Site Timeline