Mobil _utan_ kamera men med Bluetoth

Letar just nu med ljus och lykta efter en mobil som uppfyller nedanstående
krav. Om ni har nå´t förslag på en som uppfyller dom så vore jag mycket
tacksam. Just nu verkar det bara vara T68i som är aktuell för mig, men den
känns lite gammal. Hur är den förresten?

Krav:
Den ska _inte_ ha någon kamera.
Bluetoth för headset.
Helst Sony Ericsson men Nokia går väl också bra.
Så smidig som möjligt.
Bra kavlitet.

mvh

/Daniel O

PS. Anledningen till att den inte får ha kamera är att jag inte får ha en
sådan mobil på jobbet då den strider mot säkerhetsreglerna. DS.

Re: Mobil _utan_ kamera men med Bluetoth

Den smidigaste är väl Siemens S55

Hell@

Re: Mobil _utan_ kamera men med Bluetoth

nedanstående
den
en

Någon i gruppen som testat den? Hittar man i menyer m.m. om man är van vid
SE och Nokia?

/Daniel O

Re: Mobil _utan_ kamera men med Bluetoth

Jag har en Siemens S55. Menysystemet liknar både T-68:ans med dess ikoner
och en Nokias. Tvivlar starkt på att det kommer vara något problem.
Jag kan med gott samvete rekommendera en S55. Jag tycker den är klart bättre
än en T-68i (Java, bättre minne osv).
Siemens är tveklöst den tillverkare med bäst kvalitét i branschen idag.
--

Re: Mobil _utan_ kamera men med Bluetoth

Om inte Pricerunner passar dig så kan du ju testa någon av alla de andra
ställen som nämnts i "Telefonspecifikationer"-inlägget strax nedanför.
(Jag menar då i nyhetsgruppen swnet.teknik.telefoni som jag anser passar
dessa frågor lite bättre än swnet.teknik.elektronik som du också
korspostade till.)

Re: Mobil _utan_ kamera men med Bluetoth

nedanstående
den
en

Tackar för tipset! Filtrerade där på Bluetoth och ingen kamera och hittade 8
telefoner. Verkar där som om att T68i är det bästa alternativet. Är den
fortfarande lika seg i menyer och så eller är det fixat i nyare
mjukvaruversioner?

/Daniel O

Re: Mobil _utan_ kamera men med Bluetoth

Fyller du minnet så är den seeeeeeg..

Förstår inte hur man kan acceptera en sådan telefon, jag skulle inte
stå ut en dag ens..

(Den telefonen jag använt är en T68i som fick mjukvaran uppgraderad i somras,
det kan ju ha kommit ytterligare uppgraderingar, men jag tvivlar på att det
gjort några underverk..)

Site Timeline