HP journada delar?

Vart kan man få tag i reservdelar till HP journada datorer?

Skulle behöva ha lysrör till displayen.
Mitt har börjat lysa rött, och snart slutar det väl lysa helt och hållet.

Tips??

// Micke Mek

Re: HP journada delar?

Från förslagsvis HP. Ta reda på vad det är för partnummer på delen
du behöver (använd http://partsufer.hp.com för att ta reda på det) och
sedan tar du kontakt med HP's support så borde de kunna tala om vem som
kan tillhandahålla delen du behöver (när jag jobbade för dem var det
något företag i Solna som jag inte kommer ihåg namnet på).

Re: HP journada delar?

Testade dock att göra en sökning på min Jornada 520 i partsurfern och
det dyker tyvärr inte upp några delar eftersom HP har kört med utbyte
av Jornadorna så det har liksom aldrig funnits några reservdelar för
annat än reparationsverkstäderna.

Re: HP journada delar?
Vilka är reparationsverkstäderna?

Kollade på sidan.. Min jornada heter 820e.
Några företag, som inte kunde beställa reservdelar fick
man tag i där.

// Micke

Re: HP journada delar?

Tror inte HP repar något alls i Sverige längre så de går nog tillbaka
till Singapore eller vart de nu är tillverkade någonstans... bästa
chansen är förmodligen att få tag på en begagnad/defekt att ta delar
ifrån ifall man vill pilla själv med Jornadorna.

Re: HP journada delar?

IT Workshop i Växjö servar bl.a. hp-skärmar. Har ingen
reservdelsförsäljning till privatpersoner men om man ber snällt brukar
det ordna sej. Köpte själv ett lysrör till en gammal Compaq-skärm för
någon månad sen. 500:-.

/Alf

Site Timeline