Fel på Luxor 7045

Hej!

Har fått ett öst -västfel, 25-30cm bred bild i mitten, svart till höger och
vänster på min 10 år gamla Luxor 7045-15 med ett Nokia FS71Z2 chassi (antar
jag). Efter lite surfande så hittade jag att det tydligen skulle kunna vara
kortslutning i "Dk13" 0,39µ/250V. Hittar dock inte komponenten på kortet, är
det någon som vet dess fysiska placering på kortet här i gruppen? Eller vet
något ställe där jag kan tanka hem en monteringsritning...

/Björn Lilja

Re: Fel på Luxor 7045
Hej!
Jag försökte maila till dig men din adress funkar inte.
Jag har schema om du är intresserad.
mvh
Janne

Re: Fel på Luxor 7045
Hej!

Lödde på lite kalllödningar, bytte en komponent (Ck27) och felet kvarstod.
Kröp till korset och lämnade in den...

/B

och
(antar