komponent n10?

Hej, har problem med att identifiera en komponent med två ben med
beteckningen n10 c. Den har plastkapsling som liknar en vanlig
småsignalstransistor. På kretskortet står det tcp-n10. Den sitter i
nätdelen och vid förbikoppling är kretsens funktion befintlig. Jag gissar
på att det är säkring eller ptc-mostånd. Eftersom jag behöver en ny måste
jag veta dess egenskaper.

/Martin

Re: komponent n10?

Hej Martin !
Det måste vara en säkring du hittat, om det står N10 på den så har den
följande egenskaper:
0,4A 0,22ohm.
/leifline

Re: komponent n10?

Ok, tack! Men är det någon starndard beteckning, i så fall hur tydar man
den då?

Re: komponent n10?

Gå till följande länk:
http://www.rohm.com/products/databook/icp/pdf/icp.pdf
Här kan du läsa om dem, din typ finns i slutet av dokumentet.
/leifline

Re: komponent n10?

Tack igen, nu ska jag bara hitta någon som säljer rohms saker, bejoken,
elfa kanske?

God jul!

/Martin

Site Timeline