Komponentfråga.. (bifogad länk till bild)

Hej igen..

Nu har jag hittat en trasig komponent i en annan apparatur som jag försöker
laga.
Att det är en säkring vet jag, men jag vet inte vilket värde den är på,
eller om den har några speciellt egenskaper?

Termosäkring?
Snabb / Trög?

Vad skall jag ersätta den med?
Finns det rent av likadana att få tag i?

Tack på förhand..

Länk till bilden :

http://www.koaxial.net/images/sakring.jpg

// Mikael Karlsson

Re: Komponentfråga.. (bifogad länk till bild)
On Tue, 07 Dec 2004 15:14:49 GMT, "Mikael Karlsson"

Termosäkring 90 grader.
Inte särskilt snabb och strömtålighet är inte särskilt kritisk, men
den ska klara att bryta ev maxlast när det börjar osa hett.
Slakta en kaffebryggare för reservdelar.

/Alf

Site Timeline