Mobiltelefon driftsäkerhet

Är det fortfarande Siemens som har ledningen vad gäller driftsäkerhet (MTBF)
på sina mobiltelefoner?

Morgan O.

Re: Mobiltelefon driftsäkerhet

(MTBF)

Hej
varifrån har du fått uppgifterna att Siemens skulle vara driftsäkrats?
Innefattar denna driftsäkerhet både hårdvarufel och mjukvarufel?

Mvh

Carl

Re: Mobiltelefon driftsäkerhet

Jag hörde detta först för cirka 5 år sedan och åter igen för ungefär 2 år
sedan.
Värdet var, som jag förstod det baserat på reklamationer /såld enhet i
butik.

Morgan O.

Re: Mobiltelefon driftsäkerhet

Baserat på reklamationer i en butik, i en butikskedja, i ett land eller
globalt?

Carl

Re: Mobiltelefon driftsäkerhet

Vet ej!   ..gissar Sverige.

Re: Mobiltelefon driftsäkerhet

år

Så ditt påstående att Siemens har ledningen när det gäller driftsäkerhet på
mobiltelefoner visade sig  alltså vara en gissning? Är du journalist?

Carl

Re: Mobiltelefon driftsäkerhet

När jag jobbade i en butik som sålde telefoner var det defenitivt så. Jag
slutade där för lite över ett halvår sedan.
Siemens hade löjligt få reklamationer jämfört med många tillverkare. Detta
är helt och hållet ett subjektivt intryck. Men under tiden jag jobbade där
sålde vi nog mer än tusen lurar av alla märken.
Mitt intryck var också att Nokia ligger i botten vad gäller kvalitét, iaf.
bland billigare telefoner (under 2000:- utan abb.).
--

Re: Mobiltelefon driftsäkerhet
Min personliga erfarenhet är att Siemens verkar ha lite skumma problem

Mitt antagande att det var mjukvarufel bottnar i att för att få
telefonen att ta koden som kan vara upp till 6 siffror måste man avsluta
med 'yes' enl. siemens helpdesk, så det verkar osannorlikt att jag
skulle lyckats med detta på 15 minuter genom att knapparna på telefonen
har blivit slumpmäsigt intryckta under tiden jag haft den i bröstfickan
på jackan, och det är inte direkt en kod man glömmer heller.

Är nu en nöjd ägare av en Ericsson och har inga planer på att köpa en
siemens igen.

// Heppen.