Elektronisk trafo

Hej!!

Jag ska köpa en dimmer som ska användas till
en elektronisk trafo... Min fråga är hur man ser på
trafon om den kan användas till dimmers.

//Patrik

Re: Elektronisk trafo

elektronisk trafo...

alltså switchad dito och med kanske likström ut ??
(jag tänker nu halogenlampor som belysning)

- då kommer det med största sannolikhet inte att fungera
då de flesta switchare har en likriktarbrygga och en stor
reseovirkonding som lagrar energi när spänningen är låg
störe delen av växelströmsperioden.

kolla istället om inte din 'trafo' har dimmerfunktion
inbyggd i sig redan.

- kort sagt så måste det stå uttalat att den går att köra med
dimmer - annars låt bli.

/TE

Re: Elektronisk trafo
Jag glömde..

finns en bild på den här.

http://w1.421.telia.com/~u42106590/trafo.jpg

Re: Elektronisk trafo
On Sat, 09 Oct 2004 12:06:53 GMT, "Patrik Nilsson"

Du får köpa en sådan som istället är dimbar.

Site Timeline